Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motivera Fotosidan Crew

Produkter
(logga in för att koppla)

prinsen

Aktiv medlem
Hej alla.
Jag tänkte att vi kunde skriva i forumet vad som vi gillar med fotosidan och varför vi hänger här.
För att få upp motiveringen att driva fotosidan vidare och vidare utvecklas.

Mina motiveringar.
1 . får inspiration till nya bilder
2 . vidare utvecklas som fotograf.
3 . få info om tekniker och lära om det.
4 . ta del av andra fotografers verk.

Adam

Bra initiativ, David, Christer och Erik behöver sökert uppmuntran ibland :)

Personligen är det nog i den här ordningen:
  • Utveckla mitt bildseende genom att titta på andras bilder och tvinga mig själv att formulera en uppfattning. Det här är utan tvekan det absolut bästa.
  • Insupa inspiration av andras bilder
  • Tidsfördriv och intressanta diskussioner i forumet
  • Få kritik på mina egna bilder från folk som kan se dem utan känslomässiga bindningar
Och visst är det väl suveränt att man kan göra allt detta på den här förnämliga webbplatsen?

Mitt enda syfte med att hänga här är att bli bättre fotograf så att jag så småningom kan tjäna miljoners miljoner :) Åtminstone för att bli bättre iaf.

Detta uppnår jag genom att studera andras bilder oavsett genre, genom att få kritik på mina egna bilder och därmed ibland mina idéer.

Jag uppnår det genom att kritisera andras bilder, bra som dåliga.

Jag uppnår det genom att läsa tips från andra där jag tycker mipert är ett föredöme. Även om han är lite för avancerad för att jag ska kunna apa efter ännu.

Som en starkt bidragande faktor har fotosidan resulterat i jag har en massa diagonalövningar för mig. Jag har lärt mig uppskatta vidvinkeln betydligt mer än telet. Jag har dock också lärt mig att fotografer är lika intoleranta och inskränkta som människor i allmänhet, något jag lite naivt hoppades inte skulle vara fallet.

Mvh
Maverick

Hej!

Mina motiveringar:

1. For att se andras bilder.

2. For att kommentera andras bilder (MED eller utan kanslomassiga bindningar).

3. For att fa kommentarer pa mina bilder och hur andra ser pa mina bilder (med eller utan kanslomassiga bindningar).

Malin

Framförallt tycker jag att fotosidan.se ger mig möjlighet att lära mig saker som jag absolut inte skulle ha lärt mig på någon kurs eller genom att läsa böcker. Helt enkelt därför att jag inte skulle ha vetat vad jag borde vara nyfiken på i något annat medium än det som fotosidan.se förvaltar så väl.

Sen gillar jag att få kommentarer på mina bilder förstås:) Och att läsa andras kommentarer på andras bilder. Och som jimh skrev: att sätta ord på bilder är ett sätt att ta tydliggöra idéer, att se vad som funkar och vad som inte gör det.

Mina femti öre.

/f

Jag vill förbättra mig bildseendemässigt och tekniskt. Detta sker bäst genom att hämta inspiration och kunskap från andras bilder och bildkommentarer. Det jag saknar och som jag själv också slarvar med är tekniska data på bilderna. Det vore kul om vi kunde få med lite mer av det på bilder vi lägger upp.

Jag vill givetvis också få feedback på mina egna bilder för att se hur väl de mottas, och hur jag kan förbättra mitt fotograferande.

Genom fotosidan får jag också kontakt med många duktiga och trevliga människor som jag kan få hjälp av eller fotografera tillsammans med. Det är kul :)

Ett tillagg:

Jag ar inte har pa fotosidan for att bli en battre fotograf, och inte heller att bli inspirerad att gora liknande bilder som andra. Jag gor mitt och hittar min egen stil.

Daremot trivs jag pa fotosidan och jag gillar att se pa bilder.

Att jag vill inspireras av andras bilder innebär inte att jag vill göra likadana, men man kan se nya möjligheter som man kan utnyttja på sitt eget sätt, eller hitta någon som gjort något som går i samma anda som det man själv funderat på.

Senast ändrad:
Mitt inlagg var inte menat mot dig Jan, ditt inlagg hann bara komma in fore mitt :)

Anledningen att jag skrev att jag inte ar medlem har for att bli inspirerad eller gora liknande bilder som andra, ar den att det finns de som garna vill gora liknande bilder, eller rentav gora lika bilder.

/Malin

Jag tycker det framförallt är väldigt trevligt att hänga här.
Forumen, väldigt bra och aktivt forum som jag gillar.
Bilderna, kolla på andras. Få kommentarer mm mm

Den perfekta startsidan för allt som har med foto att göra.

Ett stort tack till de som gör denna sida.

Fotosidan är en enorm kunskapsbank, och det är nog det som jag uppskattar mest. Att titta på och kommentera bilder är också väldigt givande.

Bra initiativ Adam!

Jag är med i Fotosidan för att jag lär mig så otroligt mycket hela tiden! Det finns alltid någon som kan något som jag inte visste att det var bra att kunna!
Sedan tycker jag att det är bra att kunna få kommentarer på sina bilder för att känna att min fotografering utvecklas och blir bättre. Men det som ger allra mest, det är nog att själv kommentera andras bilder och tvingas formulera exakt vad det är som jag gillar eller ogillar med just den bilden. Det har givit mig mycket speciellt inom kompositionsområdet.

Sist men inte minst finns det så fantastiskt många bra och intressanta bilder att titta på!

Mvh Maria

Hej!
1. Först och främst är jag nog här för att utvecklas som fotograf.
2. Lär mig mycket i forumen.
3. Tycker om att få kritik på mina bilder.
4. Kommentera andras bilder.

mvh
Jonas

Jag tycker att killarna som driver den här sidan gör ett utomordentligt hästjobb!

Det här är det som drar mig hit:

- Det är spännande att läsa om den nya tekniken och vad folk anser om den. Flera av artiklarna om digitala bilder är superba för en novis.

- Det är intressant och lärorikt att studera bilder tagna av så många olika fotografer.

- All information om allt möjligt som rör kameror. Ovärderligt!

- Många diskussioner kryddar det bildmässiga med teoretiska infallsvinklar. Smaskens för en vetgirig.

(Sen finns det ju naturligtvis några små aber här och där, men de är förhållandevis få och platsar definitivt inte i den här tråden:)

Jag är på fotosidan för att se på bilder och kanske lära sig ett och annat. Få tips och ideér, lite avkoppling och lägga in en och annan bild med trevliga och givande kommentarer som lön.

Fotosidan har gett tillbaka, bilder, avkoppling, tips, ideér, trevliga och givande kommentarer.

Men ännu trevligare är att den har gett tillfälle till ett antal härliga utflykter tillsammans med medlemmar. Senast på Österlen i helgen som gick..

mvh/gunte..

Jag tycker att jag har blivit mycket sämre fotograf sedan jag upptäckte Fotosidan. Inte relativ men definitivt absolut.
Givetvis beror detta på att mitt bildseende har utvecklats avsevärt. Det är just det att man har möjlighet att exponeras för denna enorma mängd av bilder som är FS stora förtjänst.
Jag har även stor glädja av den stora tekniska kompetens som är samlad här.

För mig som precis köpt kamera och börjat fota och som inte kan någonting så är den här sidan väkdigt intressant.
Jag kan både leta den information jag är ute efter i formen och finns den inte där är det bara att fråga och man får många svar.
Att titta på andras bilder är roligt och att få givande kommentarer på sina egna likaså.

Fotosidan är en starkt bidragande orsak till att mitt fotointresse har väckts på nytt. Att få se alla dessa bilder, läsa.ge och få kommentarer, få svar på funderingar och delta i diskussioner har utvecklat mitt bildseénde och fördjupat mitt fotointresse. Det är roligare nu. :)

Varför Fotosidan?

1. Möten
1. Kunskaper
1. Bilder

Fotosidan anser jag utan tvekan är en av de web-platser i sverige som håller högst klass. Vid varje besök lär jag mig något nytt, ser något på ett sätt jag inte tidigare gjort och tack vare detta kan jag få idéer jag inte tidigare fått. Visst finns det ibland en tråd i ett forum som inte platsar, eller en bild som kanske inte är helt lyckad, men det är ju liksom så det är och skall vara, egentligen. När människor möts, byter erfarenheter och kunskaper så sker en process som inte helt går att kontrollera. Det är just det som är dynamiken, hos Fotosidan och därmed en av platsens absoluta styrkor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar