Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motiv avdelning

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Jag satt och spånade på att Fotosidan kanske skulle haft en egen avdelning för snack om motiv.
Till exempel om jag undrar vad det finns för rostiga byggnadsställningar i Malmö, eller om jag letar efter en speciell hund-utställning som jag gärna skulle vilja besöka för att plåta på. Kanske skulle jag vilja ha några tips på var jag hittar fåglar att fotografera i norra Skåne.

Jag letade runt lite i de olika forumavdelningarna och det som ligger närmast det jag är ute efter med liknande diskussioner är "fotokompis" eller "övrigt om foto" men jag kanske har missat någon avdelning där det snackas mycket om platser, föremål, bild-idéer och inspiration för att hitta nya spännande motiv.

EDIT: Jag hänvisar till två tidigare skapade trådar som passar in väldigt bra på vad jag skulle vilja ha i den nya avdelningen/sektionen:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=12406&highlight=inspiration+till+nya+motiv
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=13017&highlight=inspiration+till+nya+motiv
 
Senast ändrad:
Vi får väl se vad ni tycker om detta men jag hade gillat en avdelning där man hittar inspiration när man kört fast, där man hittar nya föremål eller platser att plåta på. Just nu är dessa trådar utspridda lite överallt.

Kanske även geografiska underavdelningar men det kanske är lite overkill. =)
 
Lionheart skrev:
Vi får väl se vad ni tycker om detta men jag hade gillat en avdelning där man hittar inspiration när man kört fast, där man hittar nya föremål eller platser att plåta på.
Jag minns att jag funderade att skriva något liknande för lite över ett år sedan; då var det ett motiv (plats) jag blev inspirerad av. Senare blev det en tråd "favoritmotiv", men den har inte fått så mycket påfyllning, än i alla fall.

Alltså, jag håller med dig Dennis.
 
Jag håller med, särskillt om man kan ha underavdelningar efter tex landskap. Det är ju till stor hjälp om man ska på semester, är nyinflyttad i ett område eller ska plåta en modell på en ort man inte känner till och då vill ha en roligare miljö.

Jag förökte i en tråd för ett år sedan ragga ta i lite platser men jag fick inte så många napp (1).

Greven
 
Skönt med lite medhåll =)
Vi får hoppas the one and only FS-crew håller med oss för det hade som sagt varit riktigt kul och inspirerande med en sån avdelning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.