sinduda
Aktiv medlem
danielsfrilansfoto skrev:
Tack för tipset!
nu berör det inte mig personligen, eftersom jag kör Mac och OS X.
Men jag vet att detta har varit ett problem för en del, och jag vet att för eller senare så kommer jag att få hjälpa någon med just detta.
Vill också passa på att förtydliga det jag skrivit om Vista tidigare i den här tråden (av den anledningen att jag absolut inte vill bidra till några dator/os-krig här).
Jag menar personligen absolut inte att Vista skulle slöa ner datorn ifråga så mycket så att det ensamt skulle vara förklaringen (nu tror jag iofs att jag varit rätt tydlig på att det är något med minnen eller hårdisk som är det troligaste problemet).
Däremot så har Vista inte direkt gjort sig känt för att vara snålt med systemresurser. Speciellt inte om du använder Aero.
Vill poängtera att Vista kan vara ett bra val som operativssytem, men då det är dåligt med mjukvara som är 64-bitars idag, så anser jag att är bättre att använda 32-bitars Vista. 64-bitars Vista är inte helt moget ännu. Dessutom gör du en prestandaförlust (inte så stor, men ändå) när du kör de flesta 32-bitars aplikationer på 64-bitars Vista.
Christer, hoppas du får ordning på din "burk" snart. Det finns definitivt rejält med kraft i hårdvaran du har.
/D.
Tack för engagemanget!
Jag valde 64-bitars för att kunna göra bruk av mycket RAM, som är billigt idag.
Jag har inte "lyckats" få bort profilen. Det var ju problem med att UAC förstörde profilhanteringen, men det kanske är fixat i SP1?