Annons

Långsam NY dator....

Produkter
(logga in för att koppla)
pogu skrev:
2: PS3 mäter tiden från att du öppnar dialogboxen i "Radial Blur", tills den är klar. Dvs. tiden beror på hur snabb du är på att klicka i inställningarna.
Istället för ett makro kan du göra Ctrl-F
dvs.
Kör först enligt instruktionen
Gör sedan Ctrl-Z ( för att få tillbaka bilden)
Gör sedan Ctrl-F ( för att köra senasta kommandot dvs. bluren)

Nu har du fått datortiden utan "klicktiden" medräknad.


Edit: Endel hävdar att PS3 nu bara har tagit fram någon cashad variant av bilden men jag har testat att lägga bluren i ett makro och köra makrot på en nystartad burk och får samma tid. Vad det handlar om är att få bort klicktiden. Det är den som gör att många får konstiga och olika tider i den andra tråden.

Jag har testat macro och pressat ner tiden med 3 s..... CTRL Z, F ger samma resultat.
Ja en cashad variant blir det väl bara om man kör "Redo".
 
Att du får 2.9 på grafikkortet kan tyda på att du har fel drivrutiner till grafikkortet. Om jag ändrar till SVGA rutinerna hamnar jag på 2. Kör jag mina rikitiga har jag 5.1.
 
sinduda skrev:
Svarar mig själv, fortfarande konstigt meddelande, men då jag klickar bort det med OK tillräckligt snabbt så fullföljs Refresh av mina index, se resultat i bifogad fil:
Skulle vara intressant att veta vad ni andra med liknande dator får här??

Jag får 5,9 på allt utom grafiken där jag får 5,8.

Skumt med den låga siffran på minnestransfer, det tyder på att antingen moderkortet eller minnena inte hänger med. Kan du köra minnesbussen på 1333 mhz som processorn vill?

Dina andra låga siffror tyder på att du bör uppdatera drivrutinerna för grafikkortet eller något. Där är något riktigt fel.

Vad har du för moderkort och minnen?

Jag kör Vista 32 bitars med 4 gb minne, det räcker mer än väl.
 
pogu skrev:
Ungefär samma ( eller samma ) NVIDIA GeForce 8600 GT
Uppdatera drivern så är du säker på att du har rätt.
min driver heter 7.15.11.7519 och är byggd 2008-05-16

men det borde inte göra datorn så slö...

NU har jag samma driver som Du.
Men det ger ingen skillnad av index,
Men jag har fortfarande svårt att få igång testet (se ovan info GULT UTROPSTECKEN med mysko meddelande) och fönstret stängs inte utan att jag petar på det, fast assessment sägs vara klar utan att det gröna är helt på max).
kopia från ovan:
" Experience Index gav konstig respons!
! New Hardware detected och säger att jag behöver göra refresh av WEI.
Väljer "Rfresh Now" men fastnar på ett stort GULT UTROPSTECKEN som säger:
"The power button config has been altered, You are no longer able to enable AI Suite by pushing power button. To enable the power button for AI Suite again, click the icon at the bottom right of the screen to enable this function."
Jag tror att det är ngt riktigt skumt som döljer sig där!
 
BugEyes skrev:
Jag får 5,9 på allt utom grafiken där jag får 5,8.

Skumt med den låga siffran på minnestransfer, det tyder på att antingen moderkortet eller minnena inte hänger med. Kan du köra minnesbussen på 1333 mhz som processorn vill?

Dina andra låga siffror tyder på att du bör uppdatera drivrutinerna för grafikkortet eller något. Där är något riktigt fel.

Vad har du för moderkort och minnen?

Jag kör Vista 32 bitars med 4 gb minne, det räcker mer än väl.

Jag har precis uppdaterat grafik-drivern till senaste, tyvärr ingen alls skillnad...
Men jag har fortfarande svårt att få igång testet (se ovan info GULT UTROPSTECKEN med mysko meddelande) och fönstret stängs inte utan att jag petar på det, fast assessment sägs vara klar utan att det gröna är helt på max). Jag tror att det är ngt riktigt skumt som döljer sig där!

Moderkortet heter ASUS P5N-D (bl.a valt för att klara RAID...)
Maximal minneshastighet anges till 800 MHZ
 
pogu skrev:
Hittade något:
Starta taskmanagern.
Under View/CPU History väljer du "One Graph Per CPU"

Tyvärr var det skräp bakom skärmen här, jag har tittat på Resource Monitor.
Direkt under Performance har jag 4 CPUer som alla maxar under PS-testet.
 
Har du kopplat in en eventuell strömkontakt till grafikkortet? Vissa grafikkort kräver en extra molex-anslutning för att fungera korrekt.
 
elohim skrev:
Har du kopplat in en eventuell strömkontakt till grafikkortet? Vissa grafikkort kräver en extra molex-anslutning för att fungera korrekt.
Tack för frågan. Jag vet inte eftersom jag inte byggt datorn och låter bli att öppna tills vidare pga garanti. Detta beskrivs väl i så fall i monteringsanvisningen?
Tittar i den, där står det bara OM det finns en power connector så ska den anslutas annars kommer systemet inta alls att boota, vilket det ju gör.
 
sinduda skrev:
Tack för frågan. Jag vet inte eftersom jag inte byggt datorn och låter bli att öppna tills vidare pga garanti. Detta beskrivs väl i så fall i monteringsanvisningen?
Tittar i den, där står det bara OM det finns en power connector så ska den anslutas annars kommer systemet inta alls att boota, vilket det ju gör.

Det beskrivs i manualen för grafikkortet. Min dator bootade utan kontakten med gick som sirap. När jag kopplade in den så fungerade det som det var tänkt.
 
elohim skrev:
Det beskrivs i manualen för grafikkortet. Min dator bootade utan kontakten med gick som sirap. När jag kopplade in den så fungerade det som det var tänkt.
Låter nu väldigt intressant....
ska prata med TWAN Data imorron (kan ha semesterstängt)
 
sinduda skrev:
Moderkortet heter ASUS P5N-D (bl.a valt för att klara RAID...)
Maximal minneshastighet anges till 800 MHZ

Tyckte det lät skumt med 800 och kollade. Ditt moderkort ska klara 1333 enligt spec. Det är i allt väsentligt likvärdigt med det jag har i min burk.

Med din konfiguration borde du få toppsiffor liknande dom jag får från prestandatestet.

Gå till butiken, något är helt klart på tok.
 
BugEyes skrev:
Tyckte det lät skumt med 800 och kollade. Ditt moderkort ska klara 1333 enligt spec. Det är i allt väsentligt likvärdigt med det jag har i min burk.

Med din konfiguration borde du få toppsiffor liknande dom jag får från prestandatestet.

Gå till butiken, något är helt klart på tok.
Jag är inte helt klar över vad som är vad i dom där specarna, jag tittar på en som jag hittar hos Dustin.
ASUS P5N-D
Där står minneshastighet max 800
FSB max 1333 däremot - vad är det?

Vad har Du för kort Björn?
 
"FSB max 1333 däremot - vad är det?"

Det står för Front Side Bus och definierar hur snabbt kortet kan kommunicera med processorn. 1333 är bra och up to date med din processor.

Ditt kort tycks dock sakna stöd för att dra nytta av dom allra snabbaste minnena (DDR 2 1066). Men det kan omöjligt vara anledningen till dina så låga siffror i prestandatestet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.