Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Moral och etik ja.
- Trådstartare leffe.j
- Start datum
leffe.j
Aktiv medlem
Re: Inte alla&överallt...
Det kallar jag för gott bemötande och hoppas att så gör alla som vet om att en prisnedsättning är nära förestående. Själv har jag både gått på minor och haft tur. Köpte en platt-tv på mellandagsrean som enligt den röda prislappen var nedsatt med 1800 kr, den kostar samma fortfarande, hehe
lion-62 skrev:
Jag va' inne i en FOTOaffär för några år se'n och blev intresserad av en GP-laddare med 4st "AA-accar", delägaren i d-e-n butiken rådde Mej att avvakta till "nästa vecka" då De skulle "köra en drive" och prislappen skulle visa 5o:- mindre...
S-å blev Jag bemött&informerad där!
Jag brukar, för övrigt, kunna göra tämligen goda affärer, både i butiker&privat...
Mvh: L.C.Stefan Strandberg, HFK
Det kallar jag för gott bemötande och hoppas att så gör alla som vet om att en prisnedsättning är nära förestående. Själv har jag både gått på minor och haft tur. Köpte en platt-tv på mellandagsrean som enligt den röda prislappen var nedsatt med 1800 kr, den kostar samma fortfarande, hehe
Danlo
Avslutat medlemskap
leffe.j skrev:
...många tycker det är irriterande att finna sin produkt kanske prissänkt med en 20-25 %
Därför så kollar jag aldrig priser efter att jag har köpt något, då slipper jag oroa mig.
Enkelt och lugnande för själen
Anders Östberg
Guest
"Du verkar inte riktigt förstå tanken bakom detta" är väl på ungefär samma nivå som "du verkar bli rätt upprörd", så då kan vi väl vara kvitt då. ;-)leffe.j skrev:
Nej när man börjar gå in på personliga anmärkningar så är det ett bra läge att avsluta detta. Antar att du accepterar att det finns olika åsikter! Får dessutom göra samma observationer om dig nu när vi ändå är personliga
Det är självklart att jag tycker man ska få ha olika åsikter. Åter ett talesätt från Amerikat - "I may not agree with your opinion but I'll defend to the death your right to have it."
Det finns sällan några absoluta rätt eller fel, jag kan bara gå på vad som jag själv tycker är rimligt. Samtidigt kan du ha en annan tolkning som kan vara rätt också, kanske vi bara ser på saken från lite olika vinklar. Knepigt, eller hur?
niklas_b
Aktiv medlem
Sånt som händer. Har också hänt mig en massa gånger, både åt det ena och åt det andra hållet.
Talade med Kameradoktorn på gamla goda tiden och de berättade att de hade förlorat över miljonen vid nåt tillfälle när Sandisk sänkte priserna på minneskort och KD precis hade köpt på sig ett lager. Men när sandisk sänker med säg 1/3 har butiken inget annat val än att också göra det - fastän de kanske sitter på 2000 minneskort som de precis köpt till ett väsentligt högre pris än vad utpriset till konsumenten blir med tillverkarens nya pris.
Värre är det väl med datorer, jag kan inte minnas att jag inte skulle fått datorn åtskilliga kronor billigare om jag väntat.
Men visst är det väl trevligt om försäljaren säger att en prissänkning är på G - men i regel vet butiken inte det heller, annars skulle ju hyllorna gapa tomma eftersom butiken ju inte heller vill köpa till det högre priset om tillverkaren skulle avisera en prissänkning i förväg. För det är vanligtvis så det funkar, det är inte butiken som plötsligt minskar sina marginaler eller tokeffektiviserar över en helg utan tillverkaren som sänker och butiken sänker då i samma grad, samma dag.
/NB
PS. Lustig debatt - det frågas efter medhåll/medlidande och nästan ingen håller med varpå trådskaparen fösöker övertyga alla om att de tycker fel...
Talade med Kameradoktorn på gamla goda tiden och de berättade att de hade förlorat över miljonen vid nåt tillfälle när Sandisk sänkte priserna på minneskort och KD precis hade köpt på sig ett lager. Men när sandisk sänker med säg 1/3 har butiken inget annat val än att också göra det - fastän de kanske sitter på 2000 minneskort som de precis köpt till ett väsentligt högre pris än vad utpriset till konsumenten blir med tillverkarens nya pris.
Värre är det väl med datorer, jag kan inte minnas att jag inte skulle fått datorn åtskilliga kronor billigare om jag väntat.
Men visst är det väl trevligt om försäljaren säger att en prissänkning är på G - men i regel vet butiken inte det heller, annars skulle ju hyllorna gapa tomma eftersom butiken ju inte heller vill köpa till det högre priset om tillverkaren skulle avisera en prissänkning i förväg. För det är vanligtvis så det funkar, det är inte butiken som plötsligt minskar sina marginaler eller tokeffektiviserar över en helg utan tillverkaren som sänker och butiken sänker då i samma grad, samma dag.
/NB
PS. Lustig debatt - det frågas efter medhåll/medlidande och nästan ingen håller med varpå trådskaparen fösöker övertyga alla om att de tycker fel...
leffe.j
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
"Du verkar inte riktigt förstå tanken bakom detta" är väl på ungefär samma nivå som "du verkar bli rätt upprörd", så då kan vi väl vara kvitt då. ;-)
Det är självklart att jag tycker man ska få ha olika åsikter. Åter ett talesätt från Amerikat - "I may not agree with your opinion but I'll defend to the death your right to have it."
Det finns sällan några absoluta rätt eller fel, jag kan bara gå på vad som jag tycker är rimligt. Samtidigt kan du ha en annan tolkning som kan vara rätt också, kanske vi bara ser på saken från lite olika vinklar. Knepigt, eller hur?
Om vi nu ändå tydligen skall fortsätta och nu gå in på helt andra premisser så kan man undra hur du kan ställa diagnosen upprörd?
Du har en debatteknik jag en annan.
Knepig var ordet sa bull.
"I may not agree with your opinion but I'll defend to the death your right to have it" trodde jag var Voltaire som myntade. Men vi startar ingen debatt om det va?
Grimmer
Aktiv medlem
leffe.j skrev:
...fan...förbannat...OM MAN VET OM DET vill jag tillägga för femtioelfte gången.
Har jag sagt att försäljaren inte visste om prissänkningen??? Visa mig det inlägget då har jag givit er falska upplysningar.
... och jag får reagera hur mycket jag vill utan att behöva stå till svars för det
Efter mycken ilska och flera svordomar så kommer här ett referat från ditt första inlägg, det som startade det hela.
leffe.j skrev:
...Frågade då om han inte kunde upplyst om att den skulle sättas ned i pris, men han påstod att de får inget veta förrän samma dag eller kvällen före.
Så vitt jag har förstått så skriver du att försäljaren inte visste något i förväg.
Ordet "påstod" använder man när man vill lämna öppet att den andre kan ha ljugit. Är det den känslan du fick?
Anders Östberg
Guest
Kraftuttryck, versaler, sättet att bemöta andras åsikter... fler än jag verkar tolka ditt sätt att skriva - eller är det kanske din debatteknik - som att du har en något upprörd ton. Och det är väl i och för sig inte så konstigt om du tycker butiken lurat dig på pengar och att dom flesta här inte håller med om det.
Hursomhelst, nu är åsikterna kända och vi kommer knappast att omvända någon, så... over and out igen.
PS. Hoppas du har bättre tur med timingen nästa gång, kanske jämnar det ut sig i långa loppet.
Hursomhelst, nu är åsikterna kända och vi kommer knappast att omvända någon, så... over and out igen.
PS. Hoppas du har bättre tur med timingen nästa gång, kanske jämnar det ut sig i långa loppet.
Graylingman
Aktiv medlem
leffe.j skrev:
"I may not agree with your opinion but I'll defend to the death your right to have it" trodde jag var Voltaire som myntade. Men vi startar ingen debatt om det va?
Inte helt sant, även om Voltaire ofta tillskrivs uttalandet. Det var i stället Evelyn Beatrice Hall som skrev frasen.
Ursäkta OT
leffe.j
Aktiv medlem
Grimmer skrev:
Efter mycken ilska och flera svordomar så kommer här ett referat från ditt första inlägg, det som startade det hela.
Så vitt jag har förstått så skriver du att försäljaren inte visste något i förväg.
Ordet "påstod" använder man när man vill lämna öppet att den andre kan ha ljugit. Är det den känslan du fick?
Är du religiös?? Man kan tro det om du sätter svordomar i samband med ilska, då är du välkommen bland mina ILSKA byggnadsarbetarkamrater där svordomar är vardag.
Detta var ett referat vid ANDRA tillfället då jag visste om att prisnedsättningen var ett faktum, om jag vid FÖRSTA tilfället hade köpt kameran så hade jag blivit ställd inför faktum tre dagar senare och då had frågan varit ännu mer aktuell, förstår du?
Känslan när jag handlar bil eller vad det är är att man alltid gör det på säljarens villkor och därför tar jag det som en bonus när man får öppenhjärtlighet och kundförståelse hos säljaren som senare visar sig vara korrekta-
leffe.j
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Kraftuttryck, versaler, sättet att bemöta andras åsikter... fler än jag verkar tolka ditt sätt att skriva - eller är det kanske din debatteknik - som att du har en något upprörd ton. Och det är väl i och för sig inte så konstigt om du tycker butiken lurat dig på pengar och att dom flesta här inte håller med om det.
Då kör vi en omgång till då! Svordomar är mitt
problem som jag blivit miljöskadad av genom mitt arbete på byggen , men jag anser att vi behöver inte visa mer respekt för er som ogillar dessa än vad ni gör för oss.
Butiken har INTE lurat mig på pengar, vi var där en andra gång då produkten var prisnedsatt men det var då frågan uppstod om att "tänka om vi köpt den för tre dagar tidigar"
Då uppstod ännu en tanke att är det moraliskt i så fall att om de visste om det att "skinna" oss på 2000 kr.
Förstår inte att ni svara mig om ni blir så illa bemötta eller att moderatorena inte modererar bort den otrevlige jäveln.
Anders Östberg
Guest
Är det "vi och dom" nu? Jag har ingen aning om vem du är eller vad du jobbar med och det har överhuvud taget inget att göra med sakfrågan.
Nu ramlade det här definitivt ner på fel nivå. Adjö - för sista gången, jag lovar.
Nu ramlade det här definitivt ner på fel nivå. Adjö - för sista gången, jag lovar.
Grimmer
Aktiv medlem
leffe.j skrev:
Är du religiös?? Man kan tro det om du sätter svordomar i samband med ilska, då är du välkommen bland mina ILSKA byggnadsarbetarkamrater där svordomar är vardag.
Detta var ett referat vid ANDRA tillfället då jag visste om att prisnedsättningen var ett faktum, om jag vid FÖRSTA tilfället hade köpt kameran så hade jag blivit ställd inför faktum tre dagar senare och då had frågan varit ännu mer aktuell, förstår du?
Känslan när jag handlar bil eller vad det är är att man alltid gör det på säljarens villkor och därför tar jag det som en bonus när man får öppenhjärtlighet och kundförståelse hos säljaren som senare visar sig vara korrekta-
Religiös eller inte har inget med saken att göra.
I reglerna för detta forum står det att man ska vårda sitt språk.
Dessutom ville du ha ett referat där du själv säger att säljaren inte visste något i förväg. Du fick det men skiter tydligen i det. Det referatet tog jag från ditt Första inlägg, inte ditt andra.
Du är inget annat än ett "internettroll" som bara vill starta bråk. Klicka på länken om du inte vet vad det betyder.
Slutdiskuterat för min del.
leffe.j
Aktiv medlem
Grimmer skrev:
Religiös eller inte har inget med saken att göra.
I reglerna för detta forum står det att man ska vårda sitt språk.
Dessutom ville du ha ett referat där du själv säger att säljaren inte visste något i förväg. Du fick det men skiter tydligen i det. Det referatet tog jag från ditt Första inlägg, inte ditt andra.
Du är inget annat än ett "internettroll" som bara vill starta bråk. Klicka på länken om du inte vet vad det betyder.
Tack o lov. Snacka om att vara snarstucken och vill ställa till bråk. Internetroll kan du vara själv.
leffe.j
Aktiv medlem
Grimmer skrev:
Det referatet tog jag från ditt Första inlägg, inte ditt andra.
Det var inte frågan om INLÄGG utan efter mitt ANDRA besök på butiken, mors.
laan
Aktiv medlem
leffe.j skrev:
Tack o lov. Snacka om att vara snarstucken och vill ställa till bråk. Internetroll kan du vara själv.
Men om du inte beter dig bättre så får du skylla dig själv.. i skriven text hör inte svordommar hemma..
leffe.j
Aktiv medlem
laan skrev:
Men om du inte beter dig bättre så får du skylla dig själv.. i skriven text hör inte svordommar hemma..
Skylla mig själv? Nu svär jag både i text och ute i livet, ingen där påstår att det inte hör hemma i språket och jag använder inte ord som är personliga, (jävla idiot t.ex) då kan jag hålla med, men man kan se att ni reagerar mer emot några svordomar än emot e.v etiska och moraliska problem bland butikerna.
Du kan inte bestämma vilket beteende mönster jag skall ha.
Så du finner inte inte svordomar ute i litteraturen då? Hahaha...Men det är skillnad på folk och folk va?
leffe.j
Aktiv medlem
Hyvens karl!
Hehe, om jag inte skrivit, fan, jävlar, så hade jag varit tidernas hyvens karl? Och inte enligt utsago varit aggresiv? Säger detta mer om mig än vad det säger om dem som kritiserar mitt beteende tro? Själv har jag träffat på människor som man även i tal inte får grepp om.
Strunt samma nu är det dags att avsluta detta kapitel och hoppas på att man är fölåten när jag skriver ett nytt inlägg
laan skrev:
i tal är det lätt att utläsa hur någon menar vad denne säger.
Inte i skrift, därför uppfattas du som upprörd/otrevlig av de som läser.
Ditt val, ditt problem.
Kör hårt....
Hehe, om jag inte skrivit, fan, jävlar, så hade jag varit tidernas hyvens karl? Och inte enligt utsago varit aggresiv? Säger detta mer om mig än vad det säger om dem som kritiserar mitt beteende tro? Själv har jag träffat på människor som man även i tal inte får grepp om.
Strunt samma nu är det dags att avsluta detta kapitel och hoppas på att man är fölåten när jag skriver ett nytt inlägg