Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Moms och tullspåslag på leverans från USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

M. Wolf

Aktiv medlem
Hej!

Skulle vilja köpa en kamera fån B&H i USA. Bör jag räkna med att få betala tull och moms på det hela eller kan man klara sig från det? Vad har ni för erfarenheter, hur ofta drabbas man av momspåslaget?

Mvh!

Räkna med att betala Tull och Moms på det du köper.
(Ingen Tull på digitalkameror, men däremot Moms)
På objektiv m.m är det även Tull.

Momsen beräknas på Köpebeloppet + frakt.

Jag handlar ganska mycket från USA, och det är väldigt sällan som jag fått något utan Tull och Moms.

Skulle vilja köpa en kamera fån B&H i USA. Bör jag räkna med att få betala tull och moms på det hela eller kan man klara sig från det?
Seriösa handlare som B&H och deras fraktföretag sköter tulldeklaration som de ska. Du kommer alltså att få betala tull (0 procent på digitala kamerahus, 7 procent på objektiv) och moms (25 procent på hela beloppet, inkl tull och frakt).

Ok, tack för tydliga svar. Det var som jag tänkte. Då blir det inte något klipp i den bemärkelsen. Bra för Sveriges ekonomi men trist för mina valmöjligheter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar