Photocon
Aktiv medlem
Den som blir avstängd en månad för olämpligt uppträdande får nog finna sej i att ta den avstängningen då jag vet att det innan en sådan avstängning sker en omfattande kommunikation mellan den avstängde och Fotosidans ledning.
Rent generellt så tror jag att det är så att om en tillfälligt avstängd inte accepterar domen utan försöker genom falska identiteter e.d. komma tillbaka så har nog den avstängde för stor tilltro till sin betydelse och ett ego som är större än förståndet. I.s.f. är det ju helt naturligt att ge längre tid för bättring om än permanent låter lite drastiskt mer än vad det i praktiken kanske betyder.
Så, den lilla moderering som utförs är nog bara att acceptera även om den inte alltid faller en på läppen.
Oaktat hur du agerat och stängt av dig själv (som du beskriver i ditt följande inlägg) så är ju "ge längre tid för bättring om än permanent låter lite drastiskt mer än vad det i praktiken kanske betyder" så betyder tydligen permanent i NN:s fall just permanent.
Det uppfattar jag som om även du anser att permanent i ordets rätt bemärkelse är för hårt. Eller? Jag anser det vara för hårt i alla fall.
Vad som verkligen är för hårt och såväl lika ruggigt som löjeväckande är att ge sig på NN:s anhöriga.
Mig veterligen finns det absolut inget stöd i lagen för att förbjuda person att använda VPN. Annas syster är vad jag förstår bortplockad för att hon använt sig av VPN.
Nej, detta petande måste få ett slut och att ge sig på släkten är lågt. Och med dessa slutord lägger jag ned min medverkan i denna tråd. Mina tidigare framlagda åsikter i detta ärende står dock fast..
Återvänder till de trådar jag vanligtvis finns i. För övrigt ligger säger min almanacka mig att det är 2012 nu, inte 1984.
//Lennart