Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modellfotograf och vägen dit?

Produkter
(logga in för att koppla)

hanchen

Medlem
Skulle vara intresserad av att läsa era berättelser om hur ni har lyckats att bli modellfotografer.
Tack på förhand
/Hanna

Hur menar du? vill du bli professionell mode fotograf eller bara syssla med modellfoto för att det är kul?

tvivlar på att det finns många yrkesverksamma modefotografer på fotosidan.

modellfotograf är ju en annan sak. man kan ju ställa vem som helst framför kameran och ta en bild och kalla sig modellfotograf.... många gör det iallafall.

Ok, då kan du kolla här till att börja med.
http://www.fotosidan.se/cldoc/4826.htm

Jag har en artikel om Mikael Jansson liggande någonstans, om jag hittar den ska jag skanna den och skicka den till dig.
Jag tror säkert att det finns ett antal professionella modefotografer här på sidan, inte dom som jobbar åt Vouge direkt kanske men det finns ett antal yrkesfotografer reggade här och några av dom borde väl syssla med mode.
Lycka till //Tore

Det vore jätte snäll, tack så hemskt mkt:)
En fråga bara: Varför e det flest män inom modefotograf branchen, någon som har nåt svar till de lr e de bara nåt jag fått för mej?

hanchen skrev:
Tore: Jag vill bli professionell mode fotograf; de har varit min dröm sen jag fick min första kamera

Følg drømmen din. Før jeg vet ordet av det kan det være ditt navn jeg ser på et fotografi som er så bra at jeg stopper opp og tenker over hva jeg ser.

Jeg tror dog det er "mange på dusinet" og du er nok ikke ensom om å ha denne drømmen.

Senast ändrad:
Det viktigaste måste nog vara att få chansen att fota mycket mode, många olika modeller i olika kläder och på olika plattser, bygg upp din egna stil.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar