ANNONS
Annons

Modda 17-85! :-)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag får bara kinesiska tecken, eller nåt annat. Kan se bilderna dock! de byter ut den bakersta delen. Är det en reservdel till något annat EF objektiv?
 
Verkar som om det skulle kunna vara det. Ser ju inte bara ut som om de sågat av den yttersta delen, som det gjorde när 18-55:an moddades.

Kinesiska är rätt, autoöversättning blir tämligen obegriplig. Någon som kan kinesiska?
 
Vad som är intressant (eller förvirrande?) är att objektivet sitter på en 1D på bilden.
Jag skulle bli förvånad om EF-S objektivet fyller ut en 1.3X sensor.
 
Vad som är intressant (eller förvirrande?) är att objektivet sitter på en 1D på bilden.
Jag skulle bli förvånad om EF-S objektivet fyller ut en 1.3X sensor.
Jag skulle inte bli speciellt förvånad om det var rätt nära dock, även om vissa brännvidder troligen lider mer än andra.

Med en halvkvalificerad gissning så är ju 17-85 i princip bara en annan version av 28-135, dock en som är lite anpassad för att komma ner till 17. I övrigt verkar dessa två objektiv vara väldigt snarlika. Det kan ju hända att det som skiljer är att den vinjetterar lite under 20mm, eller kanske inte alls speciellt mycket.

Konstigare saker har ju hänt p.g.a. marknadsföring.

Det lär ju poppa upp en eller annan testbild så smångingom dock så man får veta säkert.
 
plastdel som byts ut

har hittat vilket objektiv som plastdelen kommer ifrån. Det är Canon EF 28-105 USM

Bara att köpa och byta!
 
Har för mig att Nikons 12-24 DX fyllter ur fullformat från 18mm eller något liknande, så vill man verkligen veta är det testbilder som gäller då det är så individuellt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.