Annons

mkII - klippa film

Produkter
(logga in för att koppla)

Copello

Aktiv medlem
Hej,

Jag vill kunna klippa ihop filmsekvenser från 5DmkII.

Kan man göra det i Canons Utilities?

Jag har tankat hem Premiere Elements, men jag klarar inte att flytta in sekvenser i "timelinefönstret. Är det pga av demovariant eller för att Premiere Elements inte stödjer formatet?

Tacksam för hjälp så att jag kan komma igång.



Hälsningar

Sebastian
 
Sebastian, jag har kikat runt lite kring detta men inte fått mitt hus ännu så jag har inte haft möjligthet att testa. Ett tips blir dock att kika på www.cinema5d.com, en länk jag hittade nån annastans i detta forum. Det är en sida enbart för folk som filmar med 5D.
 
Sebastian Larsson

Premiere Elements skall stödja det men du måste ha quicktime installerat för att den skall kunna det.

Anders
 
Sebastian Larsson

Premiere Elements skall stödja det men du måste ha quicktime installerat för att den skall kunna det.

Anders

Jo men, "timelinefönstret" är liksom dött. Filmen kan jag öppna upp òch spela, men sen kan jag varken dragga filmen till timelinefönstret eller klistra in. Alla alternativen i timelinefönstret är grålagda som om inget är markerat.

Kan det vara för att jag har laddat hem en testversion?
Eller menar ni att jag skall ha en nya version av quicktime
 
Förmodligen är det något strul med den version du laddat ner. Att det är en testversion kan ju ha viss betydelse. Däremot ska det fungera även om du inte har Quicktime installerat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.