Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mjukvarufråga, D70

Produkter
(logga in för att koppla)

jannew

Ny medlem
Jag har precis fått mitt D70-kit med Nikons medföljande mjukvaror. Jag hade tidigare Canons mjukvaror installerade för att hämta bilder osv men har i ett försök att förenkla/förbättra installerat Photoshop Album och använder kortläsare. Jag har idag Photoshop 7, Elements och Album finns det då någon anledning att installera Nikons mjukvaror?
Har inte hunnit lära mig så mycket om RAW-filer ännu då jag inte haft tillgång till det tidigare, men då finns det ju plug-ins till Ph 7 vad jag förstår.

Så frågan är; ska jag eller ska jag inte installera Nikons mjukvaror (och i så fall varför)då jag redan har ovanstående? Tips emottages tacksamt.

Janne

Nikon View är i mitt tycke den bästa bildbläddraren för NEF-bilder än så länge, och Nikon Capture gör mer och bättre än något annat program vad gäller NEF-bilder. Och att inte använda NEF på en D70 är en synd...

D70 + Album = sant

Jag använder Photoshop Album 2.0 med min D70, kör via kortläsare. Redigerar i Photoshop CS. Fungerar utmärkt, har inte känt något behov av att installera Nikons mjukvara. Album 2.0 har fått bra betyg i flera tester.

Mvh!

Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar