Annons

Mjukstartspoolbeskrivningen uppmuntrar till familjebilder

Produkter
(logga in för att koppla)
.

Kanske jag borde säga upp mitt medlemsskap.....

Suck! It´s the same old song - Four Tops på sextiotalet - Motown - Bra basdriv i den!

Jovisst, kanske du borde säga upp ditt medlemsskap men ... Alla kan ju ha en dålig dag (C;? För säkerhets skull, Om, utifall detta hemska skulle inträffa och att du verkligan skulle göra allvar av din fråga så antecknar vi på Intresseklubben!
JANNE

Jag har aldrig haft för avsikt att göra det. Förhoppningsvis klarar normalbegåvade av att förstå innebörden av den meningen om den ligger i sitt sammanhang. Och till din irritation kommer jag inte att göra det heller. I ett forum på nätet är de flesta av oss myror i stack. Om du eller jag försvinner härifrån är det troligt att ingen ens märker det.

[Borttaget av forumvärd]

Och du kan skriva sida upp och sida ner med ditt budkskap att FS inte ska ha någon "ribba" alls eller krav överhuvudtaget. Det är varken amatör-, proffsfotografer eller sidans styre intresserad av. Och för varje inlägg du sprider denna för FS destruktiva och kravlösa inställning så kommer jag att replikera. Vi som har varit med några år har sett hur resursmedlemmar i form av duktiga och erfarna fototgrafer har lämnat FS. De som ofta hjälpte just nybörjare med konkreta och utvecklande råd i sina bildkommentarer. Och det är de med den inställningen du har janne som har jagat bort dom. Och om du försöker tänka något bortom din ideologiska inställning så borde även du inse att detta gagnar inte någon i längden. FRAMFÖRALLT inte de nybörjare som du ger ett falskt sken av att gynna med dina brandtal...

Senast redigerad av en moderator:
Och du kan skriva sida upp och sida ner med ditt budkskap att FS inte ska ha någon "ribba" alls eller krav överhuvudtaget.

Jag måste faktiskt hålla med Janne. Inte så att jag inte tycker att FS ska ha någon ribba alls eller krav överhuvudtaget (och det har väl inte Janne antytt heller så vitt jag kan läsa), utan att vi bör vara inkluderande mot nybörjare och hjälpa dem ta steget från "familjekort" till medvetet bildskapande. Jag tycker absolut inte att vi ska mota dem i dörren och säga att de inte är välkomna in förrän de på helt egen hand lärt sig vissa grunder.

Jag kommer ihåg mina första trevande bilder i nybörjarpoolen. Jag hade inte koll på mycket. Jag hade ett brinnande intresse, ett sug efter kunskap och en oerhörd vilja att bli en bättre fotograf. Mina bilder sög naturligtvis. Vissa var, så här i efterhand, rent ut sagt pinsamma. Men jag utvecklades oerhört snabbt!

Jag förstår alla som klagar på ogenomtänkta bilder i bildkritikpoolen. Bilderna i bildkritikpoolen behöver inte nödvändigtvis vara bra, men de bör ha en tanke, en idé, något som fotografen vill lära sig, bli bättre på eller testa av om idén överhuvudtaget fungerar. Där kan en vänlig men rak och ärlig sågning vara behövlig (och precis vad fotografen behöver), men har man inte tålamod med att nybörjare är nybörjare och ofta tar ointressanta och ogenomtänkta bilder så gör man nog bäst i att hålla sig ifrån mjukstartspoolen.

Gnällande i forum över dåliga bilder är dock tämligen meningslöst. De som lägger upp bilder som är helt ointressanta för andra än de själva gör det av okunskap och kommer aldrig att känna sig träffade av dessa trådar. Däremot finns det många fotointresserade som jobbar stenhårt för att bli bättre och tittar oerhört självkritiskt på sina bilder - fotografer med stor potential - det är dessa som lätt tar åt sig när det klagas på kvaliteten på bilderna och jag är övertygad om att vi genom årens lopp "förlorat" en hel del sådana fotografer p.g.a. sådana här trådar.

Jag kan också förstå att det finns irritation om det skulle vara så att det finns fotografer som, även i nybörjarpoolen, trots kommentarer, tips och råd inte utvecklas, utan laddar upp bild efter bild efter bild med samma nybörjarmisstag om och om igen utan att ens verka läsa kommentarerna (eller bli arga för att de får ktitik på sin fina hundbild). Det är dock trots allt undantag. Tittar man på de flesta nya medlemmar så utvecklas de och lär sig av sina misstag, alternativt upptäcker att foto inte är deras grej och hoppar av fotosidan ganska snabbt.

Det bästa sättet att hanteras med bilder som är ointressanta i andra syften än famljealbumet är att kommentera bilderna och påpeka dess fel och brister.

PS. Vill också påpeka att det absolut inte är något som helst fel att ta familjealbumbilder. Foton på familj och vänner är oerhört värdefulla minnen, och det finns ett stort värde i sig i att lära sig ta bättre familjealbumbilder, så varför ska man inte få ladda upp den typen av bilder till FS för att få feedback och kommentarer och bli bättre på att ta den typen av bilder likaväl som bilder på helt främmande människor på stan, älgar, fåglar eller fyrar?

Fast tanken är kanske inte att nybörjare (som ju "mjukstart" är till för) ska "tillföra FS något", utan tvärtom -- meningen är nog att FS och de mer erfarna fotografer som är aktiva här ska tillföra dem något. Har man inte lust att hjälpa till med det kan man ju låta bli att titta på bilderna i "mjukstart".

Håller med dig till fullo i det första stycket. Men, för att "erfarna" fotografer ska orka lägga energi där (på att hjälpa nybörjare) så kan jag inte se det som något orimligt krav att man vill ha bilder där som är upplagda av de som verkligen vill utvecklas. De som är intresserade av utvecklande kritik och inte bara "knäpper och laddar upp".

Med ett tiotal år bakom mig som lärare (nej, inte inom foto) så anser jag att det knappast finns något roligare än att hjälpa engagerade elever framåt. Och lika tråkigt och frustrerande är det att "kasta pärlor för svin", alltså att ge av sin energi och sina kunskaper till dom som inte är ett dugg intresserade.

Att särskilja dessa båda grupper åt är enkelt om man träffas IRL. Lite svårare i distansundervisning.

.
.
. Jag hade ett brinnande intresse, ett sug efter kunskap och en oerhörd vilja att bli en bättre fotograf. .
.
Jag också. Och fick mkt värdefull hjälp av erfarna fotografer. Hjälp som jag vill kunna få framöver också. Har såå mkt att lära fortfarande. Men tråkigt nog är flera av dessa inaktiva eller har lämnat FS.

Gnällande i forum över dåliga bilder är dock tämligen meningslöst. De som lägger upp bilder som är helt ointressanta för andra än de själva gör det av okunskap och kommer aldrig att känna sig träffade av dessa trådar..
Säker meningslöst ja. Nu är det dock inte det jag gör här utan jag har funderingar över en annorlunda poolbeskrivning för att välkomna de som du skrev i första stycket, de sm har ett "brinnande sug" men också att rekommendera de som har uppfattat FS som ett ställe att visa upp "knäpp-o-ladda-upp-bilder" att kika på andra sajter.

Däremot finns det många fotointresserade som jobbar stenhårt för att bli bättre och tittar oerhört självkritiskt på sina bilder - fotografer med stor potential - det är dessa som lätt tar åt sig när det klagas på kvaliteten på bilderna och jag är övertygad om att vi genom årens lopp "förlorat" en hel del sådana fotografer p.g.a. sådana här trådar.
.
.

Tror du? Om det ligger något i det så är det givetvis beklagligt. Men som sagt, det är inte kvaliteten på vissa nybörjarbilder jag reagerar över utan den i vissa fall så uppenbara avsaknaden av engagemang, förarbete etc.
PS. Vill också påpeka att det absolut inte är något som helst fel att ta familjealbumbilder. .
.

Bra att du påpekar det. Det har jag också gjort i ett inlägg här. Ordet "familjebilder" i trådrubriken kan misstolkas har jag förstått. Att "öva på" just på familjemedlemmar är inte alls fel. Bara man just "övar" och inte bara "knäpper och laddar upp".

Men, för att "erfarna" fotografer ska orka lägga energi där (på att hjälpa nybörjare) så kan jag inte se det som något orimligt krav att man vill ha bilder där som är upplagda av de som verkligen vill utvecklas. De som är intresserade av utvecklande kritik och inte bara "knäpper och laddar upp".
Varför skulle man ladda upp bilder till något som kallas "Bildkritik" om man inte ville ha just utvecklande kritik?

Varför skulle man ladda upp bilder till något som kallas "Bildkritik" om man inte ville ha just utvecklande kritik?

Det har jag också frågat mig många gånger. Kanske är det så att en del av oss läser poolbeskrvningar etc innan vi laddar upp, medan andra kanske oavsiktligt missar detta. Eller struntar i det av olika skäl. Och är det så spelar det ju ingen roll vad det står i kriterierna tyvvärr.

Men min tanke med den här tråden var att vi med hjälp av förfinade poolbeskrvningar kanske kan lotsa bilduppladdare till rätt ställe OM det nu är så att syftet med bildvisningen inte stämmer med tanken bakom aktuell pool. Jag har aldrig påstått att det ska vara si eller så, bara att få igång en diskussion. Och det är beklämmande att vissa verkar (menar inte dig) tända på alla cylindrar och se min tråd som nåt sorts besserwisserutspel. Men det får stå för dom...

Säker meningslöst ja. Nu är det dock inte det jag gör här utan jag har funderingar över en annorlunda poolbeskrivning för att välkomna de som du skrev i första stycket, de sm har ett "brinnande sug" men också att rekommendera de som har uppfattat FS som ett ställe att visa upp "knäpp-o-ladda-upp-bilder" att kika på andra sajter.

Alltså, jag kanske är korkad, men jag förstår inte riktigt vad det är du vänder dig mot i mjukstartspoolbeskrivninven. Efter rubrik och första inlägg trodde jag att det var den här meningen "Kanske familj och djur är det som fastnar mest.", men nu förstår jag det som att det inte är söta-barnbarns-bilder och gulliga-katt-kort i sig du vänder dig emot utan bilder i allmänhet av fotografer som inte vill utvecklas.

Ingenstans i det du citerat finns det en antydan till uppmuntran att ladda upp bilder utan att vilja utvecklas som fotograf.

Om vi dessutom är överens om att söta barnbarn, gulliga katter och andra vardagsnära "familjealbumsmotiv" kan vara utvecklande att fota, vad är då problemet med poolbeskrivningen?

Det har jag också frågat mig många gånger. Kanske är det så att en del av oss läser poolbeskrvningar etc innan vi laddar upp, medan andra kanske oavsiktligt missar detta. Eller struntar i det av olika skäl. Och är det så spelar det ju ingen roll vad det står i kriterierna tyvvärr.
Jag tror jag var lite otydlig så jag försöker formulera om min fråga:

Varför tror du att de som laddar upp bilder till "Bildkritik/mjukstart" inte vill ha utvecklande kritik? Blir de arga på dig om du ger dem konstruktiv och utvecklande kritik?

Alltså, jag kanske är korkad, men jag förstår inte riktigt vad det är du vänder dig mot i mjukstartspoolbeskrivninven. Efter rubrik och första inlägg trodde jag att det var den här meningen "Kanske familj och djur är det som fastnar mest.", men nu förstår jag det som att det inte är söta-barnbarns-bilder och gulliga-katt-kort i sig du vänder dig emot utan bilder i allmänhet av fotografer som inte vill utvecklas.

Ingenstans i det du citerat finns det en antydan till uppmuntran att ladda upp bilder utan att vilja utvecklas som fotograf.

Om vi dessutom är överens om att söta barnbarn, gulliga katter och andra vardagsnära "familjealbumsmotiv" kan vara utvecklande att fota, vad är då problemet med poolbeskrivningen?

Att det i beskrvningen inte framgår att just det som skrevs i ett inlägg här, citat"(Men visst, visa kan ju ha missförstått fotosidan.se och trott att det är något i stil med bilddagboken.se... )" Slut citat.

Och att jag valde ordet - familjealbumsbilder - var för att de som inte har förstått att FS inte är en "bilddagbok" ofta har just den typen av motiv i sina bilder.

Och exakt som du skrev så är det det jag inte anser FS vara till för: "bilder i allmänhet av fotografer som inte vill utvecklas."

Jag tror jag var lite otydlig så jag försöker formulera om min fråga:

Varför tror du att de som laddar upp bilder till "Bildkritik/mjukstart" inte vill ha utvecklande kritik? Blir de arga på dig om du ger dem konstruktiv och utvecklande kritik?

Då förstår jag vad du menar. Tror också att jag i ett tidigare inlägg har svaret på din fråga. Jag vänder mig emot bilder där det är övertydligt att fotografen inte har orkat/velat ägna en sekund åt det mest elementära (som ju så föredömligt tas upp i "kortkurserna" här på FS) som tex att ha motivet i fokus, att inte plocka bort de skitiga stövlarna i bakgrunden etc.

Fast poolen är ju uttryckligen till för nybörjare. Givetvis finns det olika nivåer även på nybörjare, men det är väl inte så konstigt om någon som just börjat fotografera inte riktigt vet hur man ska bära sig åt för att få det man vill i fokus eller varför man (enligt din uppfattning) inte bör fotografera leriga stövlar?

Och att jag valde ordet - familjealbumsbilder - var för att de som inte har förstått att FS inte är en "bilddagbok" ofta har just den typen av motiv i sina bilder.
Jag tror som jag sa tidigare att det faktiskt är mycket få som verkligen tror detta är "bilddagboken" - och jämfört med en sådan albumsajt är väl Fotosidan dessutom rätt opraktiskt, med begränsad mängd bilder, uppladdningsbegränsningar och sådana hinder.

Jag tror snarare det är så att en del lite mer erfarna upplever de rena nybörjarbilder på det här sättet, som att de är "familjealbumsbilder" för att de föreställer familjenära motiv. Kanske för att man glömt hur man själv fotograferade på den tiden eller är begåvad med lite mer bildseende från början än andra.

Visst kan man önska att några lade iallafall lite tid på självstudier innan första bilden åker upp, men jag tycker det är mer problematiskt om den här typen av bilder hamnar direkt i Bildkritik - för där skall ribban ligga högre är tanken.

Då förstår jag vad du menar. Tror också att jag i ett tidigare inlägg har svaret på din fråga. Jag vänder mig emot bilder där det är övertydligt att fotografen inte har orkat/velat ägna en sekund åt det mest elementära (som ju så föredömligt tas upp i "kortkurserna" här på FS) som tex att ha motivet i fokus, att inte plocka bort de skitiga stövlarna i bakgrunden etc.

Allt är ju elementärt när man kan det och har det inövat i ryggmärgen. När man fotat lite längre är det säkert lätt att glömma att det, som nybörjare, var väldigt mycket som man behövde tänka på i fotoögonblicket och att det var väldigt få bilder där allt klaffade, men att varje bild var ett litet steg i rätt riktning.

Jag kommenterar tyvärr ganska sällan i mjukstartspoolen, men de gånger jag gjort det och kommenterat den här typen av bilder som vi nu diskuterar så har jag ofta fått ett stort tack, vilket tyder på att personen i fråga har haft nytta av påpekanden av sådant som du och jag finner självklara, och att det hjälpt dem att gå vidare och utveckla bildseende och fotokunnande.

Och till din irritation kommer jag inte att göra det heller. I ett forum på nätet är de flesta av oss myror i stack. Om du eller jag försvinner härifrån är det troligt att ingen ens märker det.

Jag är inte irriterad och jag är mycket medveten om min blygsamma plats
både på nätet och i verkliga livet. Jag tänker ofta på Nils Ferlins bevingade ord om människans proportioner/betydelse och jag är benägen att hålla med, .

[Borttaget av forumvärd]

Nu blir jag riktigt nyfiken ...

Och du kan skriva sida upp och sida ner med ditt budkskap att FS inte ska ha någon "ribba" alls eller krav överhuvudtaget. Det är varken amatör-, proffsfotografer eller sidans styre intresserad av. Och för varje inlägg du sprider denna för FS destruktiva och kravlösa inställning så kommer jag att replikera. Vi som har varit med några år har sett hur resursmedlemmar i form av duktiga och erfarna fototgrafer har lämnat FS.

Jag är inte alls ute efter att sänka ambitionsnivån på sidan, inte på nåt sätt. Det är vägen till resans mål som vi är oense om. Fotografering är mycket en konstart och ingen exakt vetenskap vilket en del av dig och dina proselyter tycks tro? Din inställning representerar mer en kortsiktigt inskränkt nästan dogmatisk syn på den fotografiska bilden och verksamheten på den här siten.

Fotosidan är heller ingen skola i vanlig mening, här samlas folk som är intresserade av foto.Av egen fri vilja dessutom. Proffs amatörer, frilansare blåbär och allmänt bildintresserade. Alla kan titta på bilder samt ge och få feedback här. Diskutera utrustning och i stort sett allt mellan himmel och jord. Fotosidan i ett nötskal

Såg idag ett program på tv om året 1959. Trevligt, särskilt för oss som var med. Härhemma gladdes vi mycket åt de "familjebilder/familjefilmer" som visades i det programmet. Tänk om bilderna hade tagits idag. Då hade säkert flera av dem raderats redan på kortet?

Vad jag menar är att så gott som allt som plåtas kommer att omvärderas förr eller senare dvs ÖVER TIDEN! Vad sen amatörer proffs eller sidans ledning tycker eller vill noterar jag naturligtvis. Nån kappvändare har jag däremot aldrig varit och vill aldrig bli heller. Att sitta på flera stolar samtidigt och jönsa och hymla är inte min påse

Jag är också mottaglig för argument. Även jag kan ändra mig när jag inser att jag har fel. Däremot,att skriva att inläggen som jag "sprider" är destruktiva visar att du inte begriper innebörden av ordet "Destruktiv". Jag tror knappast att jag hade fått sånt kompakt medhåll i den här tråden tex. om jag hade varit så destruktiv som du skriver?. Till och med Mannbro diskuterar ungefär som jag och han är väl inte känd som nån brand-talande velourgubbe med "min ideologiska iställning" direkt - Tror inte det iaf?

På sätt ´å vis kan jag hålla med dig; Du upplever naturligvis mig som väldigt destruktiv just nu eftersom jag alldeles nyligen skickade på dig en 40-raders torped men det är smällar man får ta. "It goes with the territory" som man säger ... Rätt så träffande ändå att man har gått in och tagit bort "en del -hur mycket?" av ditt inlägg. Sånt skapar spekulationer åtminstone från min sida?

Du har kanske mer info än jag om varför duktiga fotografer lämnat sidan men jag är övertygad om att det finns hur många orsaker som helst till det? Anledningar som varken du eller jag känner till?
Jag har själv varit borta halvårs-vis från sidan så det så!

De som ofta hjälpte just nybörjare med konkreta och utvecklande råd i sina bildkommentarer. Och det är de med den inställningen du har janne som har jagat bort dom. Och om du försöker tänka något bortom din ideologiska inställning så borde även du inse att detta gagnar inte någon i längden. FRAMFÖRALLT inte de nybörjare som du ger ett falskt sken av att gynna med dina brandtal...

Det finns en mikroskopisk chans att du har rätt men jag både hoppas och tror att du kraftigt överdriver min ringa betydelse faktiskt. Skulle så vara fallet så skaffar jag mig per omgående ett "oralt kyskhetsbälte" till mitt tgb och du ska aldrig mer se ett kritiskt inlägg från min sida! Jag har dock väldigt svårt att inse att min "balansering" av "de hårdas" framfart här på siten skulle ha jagat bort någon fotograf öht? Jag sitter ganska tryggt i sadeln ,Mattsen!

Hittar du -mot förmodan- nån specifik plåtslagare som jag har skrämt bort från fotosidan så kan du väl berätta mer? Tycker förresten att de fotografer jag beundrar här -för det mesta- tycker ungefär som jag.
Hls JANNE

Jo Mattsen, jag tänkte på det du har skrivit till mig men som refuserades/censurerades av Jeppe. Kan du inte "linda in budskapet" du hade där så att det slinker igenom filtret sas? Blev så himla nyfiken eftersom just det som hände där aldrig har hänt mig förut?

Förvisso, har jag själv med benäget bistånd av en annan medlem lyckats "jättestänga" en tråd för några år sen. Tråden inte bara stängdes - Den försvann - Putz weg (C;?

Jag menar ett budskap kan levereras på olika sätt men ändå gå fram. /J

Tack Marie och Janne, ett stort fång rosor och all Cred till Er!!

Tack själv Bo men du kan spara dina pengar på mina rosor för jag är blomsterallergiker, hehe! Näe men allvarligt talat så är det sorgligt och det här handlar -i viss mån- om missuppfattningar och att nätet inte är nån riktigt bra plattform för såna här diskussioner. Det skrivna ordet kan vara förrädiskt och man går miste om mycket av den info som man får under ett "normalt" samtal. Nu är jag väldigt diplomatisk som du märker (c;? Jag slutar där eftersom det mesta redan är sagt. Välkommen till Fotosidan förresten! JANNE

Jag har följt den här diskussionen en stund och tog mig också en titt i mjukstartpoolen. Jag kollade, iof snabbt, igenom poolen också de 8 sidor jag kunde se.. och helt ärligt.. jag förstår egentligen inte kritiken till poolen.. inte var det många sk "familjebilder" där.. Det var en del barnporträtt, en del fyrverkeribilder och så bla en del "vanliga" naturbilder.. men jag såg också när jag kollade snabbt en del som försöker vara kreativa, men som kanske inte lyckas hela vägen.. men det viktiga är.. dom har försökt..

Som någon skrev tidigare.. vi har alla varit barn i början och det kan inte hjälpas.. ibland kanske det vore bättre att lägga krut och få bort skrivklådan på att ge kommentarer/kritik till bilderna istället.

Visst, jag vet, (vis av erfarenhet) att alla inte vill ha negativ kritik på sina bilder utan bara vill höra "fin bild" "söt vovve" "vacker vy" osv osv.. men vadå.. så är det ju överallt.. vissa människor tål ärlighet vad gäller något dom gjort.. vissa gör det inte

Så som sagt.. ut och skriv kommentarer/kritik istället

Jo Mattsen, jag tänkte på det du har skrivit till mig men som refuserades/censurerades av Jeppe. Kan du inte "linda in budskapet" du hade där så att det slinker igenom filtret sas? Blev så himla nyfiken eftersom just det som hände där aldrig har hänt mig förut?

Förvisso, har jag själv med benäget bistånd av en annan medlem lyckats "jättestänga" en tråd för några år sen. Tråden inte bara stängdes - Den försvann - Putz weg (C;?

Jag menar ett budskap kan levereras på olika sätt men ändå gå fram. /J

Det hade jag inte sett innan jag läste dessa rader. Dett ahar hänt mig en gång tidigare och då fick jag ett mail med en motivering.

Men det var ett effektivt sätt av Jeppen att kväva mitt engagemang framöver för att hålla kvaliteten uppe på FS. Nej, jag är inte bitter, förbannad är mer rätt ord....

Helt klart är det så att du har mer "pondus" här på FS. Helt ok tydligen att du i ord tillåts nedvärdera och förlöjliga dom som inte delar dina åsikter. Tänker inte göra någon vidare "affär" av detta. Det är Jeppe & co som driver FS och som väljer vilka medlemmar de anser vara goda språkrör för sajten.

Alltså; Ges man inte möjligheter att försvara sig om man angrips så är knappast den arenan ett lämpligt ställe för vidare "bataljer".

Men det var ett effektivt sätt av Jeppen att kväva mitt engagemang framöver för att hålla kvaliteten uppe på FS. Nej, jag är inte bitter, förbannad är mer rätt ord....

Hej!
Det skulle jag nog också bli i ditt ställe men jag vet ju inte vad du skrev förstås - Kanske nåt ni bör diskutera för att klara upp eventuella missförstånd?

Helt klart är det så att du har mer "pondus" här på FS. Helt ok tydligen att du i ord tillåts nedvärdera och förlöjliga dom som inte delar dina åsikter. Tänker inte göra någon vidare "affär" av detta. Det är Jeppe & co som driver FS och som väljer vilka medlemmar de anser vara goda språkrör för sajten.

Jag har absolut inga ambitioner att vara nån slags "BigShot" på fotosidan, tvärtom. Har bara såå svårt att hålla näbben när det kommer till principer. Jag försöker att skämta till det lite när jag skriver. Det är min stil men det är såklart misslyckat om folk känner som du gör.

Din reaktion är inget kul alls för jag vill hellre att antagonisterna ska tagga upp i stället för att bli ledsna. Jag är inte ute efter att såra eller att få någon att tappa lusten att skriva eller aktivera sig i forumen ska du veta, tvärtom!

Lustigt, du tror att jag är favoriserad av boysen men jag känner precis det motsatta. Har också en känsla av att såna här diskussioner blir lätt obekväma och kanske kan uppfattas negativt av besökare och sponsorer? Är heller inte typen som slänger mig på tangentbordet och rapporterar till admin så fort jag har nån bra/dålig idé eller om nån ha varit stygg mot mig tex, hehe!

Mina åsikter om flera av de förändringar som har gjorts på siten stämmer inte med deras uppfattning men jag har nog inte mailat dom en enda gång för det. Mycket beroende på att jag -i stort sett- ändå tycker att sidan är bra.

Alltså; Ges man inte möjligheter att försvara sig om man angrips så är knappast den arenan ett lämpligt ställe för vidare "bataljer".

Självklart ska man få gå i svaromål när man diskuterar. Det är ju en förutsättning för debatten. Det KAN ju faktiskt vara så att Jeppe har missuppfattat det du skrev och överreagerat på nåt vis, märkligare saker har ju faktiskt hänt? I den där megatråden som jag och en annan lyckades trolla bort tror jag att det gick till precis på det sättet?

Grabben jag debatterade med tyckte att det vore bättre att vi kanske kunde träffas över en öl på ett Mosebacke-meeting eller nåt och jag svarade "lite grabbigt kärvänligt" ungefär så här; "- Javisst, det kunde vara kul att träffas på riktigt och spotta varandra i ansiktet!"

Den som stängde tråden hade väl inte hört/sett just det där skojsigt brutala språkbruket tidigare så han trodde väl på allvar att jag hotade killen med en loska, vad vet jag?
Med Vänlig Hälsning/JANNE

Det är Jeppe & co som driver FS och som väljer vilka medlemmar de anser vara goda språkrör för sajten.
Jeppe är ej med och driver FS; han är moderator på forumet och agerade där på ett par anmälningar om det sätt du skrev Mats - inte budskapet i det du sa. Diskutera på ett civiliserat och respektfullt sätt så blir inget raderat. Det gäller Janne också, som knappast behöver ta till invektiv och hårt språk för att få fram sitt budskap. Men det är en sidodiskussion, föreslår vi släpper den.

ANNONS