Och till din irritation kommer jag inte att göra det heller. I ett forum på nätet är de flesta av oss myror i stack. Om du eller jag försvinner härifrån är det troligt att ingen ens märker det.
Jag är inte irriterad och jag är mycket medveten om min blygsamma plats
både på nätet och i verkliga livet. Jag tänker ofta på Nils Ferlins bevingade ord om människans proportioner/betydelse och jag är benägen att hålla med, .
Nu blir jag riktigt nyfiken ...
Och du kan skriva sida upp och sida ner med ditt budkskap att FS inte ska ha någon "ribba" alls eller krav överhuvudtaget. Det är varken amatör-, proffsfotografer eller sidans styre intresserad av. Och för varje inlägg du sprider denna för FS destruktiva och kravlösa inställning så kommer jag att replikera. Vi som har varit med några år har sett hur resursmedlemmar i form av duktiga och erfarna fototgrafer har lämnat FS.
Jag är inte alls ute efter att sänka ambitionsnivån på sidan, inte på nåt sätt. Det är vägen till resans mål som vi är oense om. Fotografering är mycket en konstart och ingen exakt vetenskap vilket en del av dig och dina proselyter tycks tro? Din inställning representerar mer en kortsiktigt inskränkt nästan dogmatisk syn på den fotografiska bilden och verksamheten på den här siten.
Fotosidan är heller ingen skola i vanlig mening, här samlas folk som är intresserade av foto.Av egen fri vilja dessutom. Proffs amatörer, frilansare blåbär och allmänt bildintresserade. Alla kan titta på bilder samt ge och få feedback här. Diskutera utrustning och i stort sett allt mellan himmel och jord. Fotosidan i ett nötskal
Såg idag ett program på tv om året 1959. Trevligt, särskilt för oss som var med. Härhemma gladdes vi mycket åt de "familjebilder/familjefilmer" som visades i det programmet. Tänk om bilderna hade tagits idag. Då hade säkert flera av dem raderats redan på kortet?
Vad jag menar är att så gott som allt som plåtas kommer att omvärderas förr eller senare dvs ÖVER TIDEN! Vad sen amatörer proffs eller sidans ledning tycker eller vill noterar jag naturligtvis. Nån kappvändare har jag däremot aldrig varit och vill aldrig bli heller. Att sitta på flera stolar samtidigt och jönsa och hymla är inte min påse
Jag är också mottaglig för argument. Även jag kan ändra mig när jag inser att jag har fel. Däremot,att skriva att inläggen som jag "sprider" är destruktiva visar att du inte begriper innebörden av ordet "Destruktiv". Jag tror knappast att jag hade fått sånt kompakt medhåll i den här tråden tex. om jag hade varit så destruktiv som du skriver?. Till och med Mannbro diskuterar ungefär som jag och han är väl inte känd som nån brand-talande velourgubbe med "min ideologiska iställning" direkt - Tror inte det iaf?
På sätt ´å vis kan jag hålla med dig; Du upplever naturligvis mig som väldigt destruktiv just nu eftersom jag alldeles nyligen skickade på dig en 40-raders torped men det är smällar man får ta. "It goes with the territory" som man säger ... Rätt så träffande ändå att man har gått in och tagit bort "en del -hur mycket?" av ditt inlägg. Sånt skapar spekulationer åtminstone från min sida?
Du har kanske mer info än jag om varför duktiga fotografer lämnat sidan men jag är övertygad om att det finns hur många orsaker som helst till det? Anledningar som varken du eller jag känner till?
Jag har själv varit borta halvårs-vis från sidan så det så!
De som ofta hjälpte just nybörjare med konkreta och utvecklande råd i sina bildkommentarer. Och det är de med den inställningen du har janne som har jagat bort dom. Och om du försöker tänka något bortom din ideologiska inställning så borde även du inse att detta gagnar inte någon i längden. FRAMFÖRALLT inte de nybörjare som du ger ett falskt sken av att gynna med dina brandtal...
Det finns en mikroskopisk chans att du har rätt men jag både hoppas och tror att du kraftigt överdriver min ringa betydelse faktiskt. Skulle så vara fallet så skaffar jag mig per omgående ett "oralt kyskhetsbälte" till mitt tgb och du ska aldrig mer se ett kritiskt inlägg från min sida! Jag har dock väldigt svårt att inse att min "balansering" av "de hårdas" framfart här på siten skulle ha jagat bort någon fotograf öht? Jag sitter ganska tryggt i sadeln ,Mattsen!
Hittar du -mot förmodan- nån specifik plåtslagare som jag har skrämt bort från fotosidan så kan du väl berätta mer? Tycker förresten att de fotografer jag beundrar här -för det mesta- tycker ungefär som jag.
Hls JANNE