LindbergJ
Aktiv medlem
Jag älskar att fotografera, i princip varje tanke involverar kameran just nu, det är så i perioder, jag älskar att fotografera allt och alla. När det kommer till personer så känns det som att jag är bäst på att ta fram dom känslor som ser lite sorgsna eller bittra ut. Det är lite sådann som jag är som person. Jag är en person som analyserar och som dessutom älskar att uttrycka känslor i text. Men när man tar mycket bilder på sina barn och tar fram bilderna så är jag som mest nöjd med dom bilder som barnen ser bekymrade, eller väldigt koncentrerade ut, bilder som man inte riktigt kan bestämma sinnesstämningen i. Jag har massor av bilder där dom är glada spralliga men ur mitt perspektiv så säger dom mindre glada bilderna mer än dom som är raka motsatsen. Vill dessutom poängtera att barnen alltid är glada när vi fotar osv. Båda mina barn har på många sätt samma intresse som jag.
Nu har jag en fråga, hur anser ni att man ska göra för man vill ju inte ge folk bilden av att barnen är deprimerade när dom i själva verket är väldigt glada. Hur tänker ni när ni ser bilder på fotosidan, får ni känslor över hur fotografen är som person och kan man döma en människa utifrån hur bilderna är och vad man väljer att framföra?
exempel
Nu har jag en fråga, hur anser ni att man ska göra för man vill ju inte ge folk bilden av att barnen är deprimerade när dom i själva verket är väldigt glada. Hur tänker ni när ni ser bilder på fotosidan, får ni känslor över hur fotografen är som person och kan man döma en människa utifrån hur bilderna är och vad man väljer att framföra?
exempel