Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mitt första bröllopsjobb

Produkter
(logga in för att koppla)
En grej som ofta glöms bort, även i denna tråd:

Det är när får fotografen något att äta? Ofta blir man bortglömd som fotograf. Eller så känns det pinsamt att fråga, eller så hinner man helt enkelt inte med. Om man nu skulle plåta hela vigseln och festen.

Jag har plåtat strax över 50 bröllop och jag har alltid någon påse med godis/frukt + vattenflaska i min närhet. Behåll skärpan med en lagom hög blodsockernivå!

Härnere i Brasilien så brukar det inte vara problem med detta, här brukar de ordna bord åt fotografer samt filmare(de flesta har både fotograf/er och ett par som filmar), samt gott om äta.Vi brukar vara minst två fotografer , så då äter vi i skift(jag är med som assistent fotograf).

Hade väl inget med tråden i övrigt att göra men ändå...

Jo, men det är ju intressant att veta hur andra gör!

Alla svenskar vill kanske inte "kika fram bakom ett träd" för att göra en tokig bild. Tänk om man fick jobba som du beskriver. Det låter även som om det skulle ge en slant, om de värnar så om foto/filmfolk?

Själv tycker jag att de flesta bröllop jag varit på inte direkt överaskar i sin utformning. Med det inte sagt att de inte är roliga, trevliga. Men ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar