Annons

minolta-objektiv till sony a300

Produkter
(logga in för att koppla)

narbildsmatilda

Avslutat medlemskap
Jag har en sony a300 och jag har hittat lite objektiv fån minolta som jag vill ha, passar dessa objektiv till min kamera?

Minolta AF Zoom 28-100mm/ 3,5-5.6
Minolta MD Rokkor 45mm f/2
Minolta MD Rokkor 50 mm f/1,7
Minolta 50mm f/1,7
Adapter MD-NEX
Adapter Minolta AF-NEX

dem två sista är adaptrar som följer med, är det så att jag kanske behöver andra adaptrar?
har kollat in sidor på nätet och fattar inte alls så skulle behöva ha svar typ ja eller nej och lite förklaringar

Tacksam för svar så fort som möjligt då akutionen går ut imorgon
 
Jag har en sony a300 och jag har hittat lite objektiv fån minolta som jag vill ha, passar dessa objektiv till min kamera?

Minolta AF Zoom 28-100mm/ 3,5-5.6
Minolta MD Rokkor 45mm f/2
Minolta MD Rokkor 50 mm f/1,7
Minolta 50mm f/1,7
Adapter MD-NEX
Adapter Minolta AF-NEX

dem två sista är adaptrar som följer med, är det så att jag kanske behöver andra adaptrar?
har kollat in sidor på nätet och fattar inte alls så skulle behöva ha svar typ ja eller nej och lite förklaringar

Tacksam för svar så fort som möjligt då akutionen går ut imorgon

28-100 och 50 mm passar dock ej övriga.
 
28-100 passar bra till a300, det gör alla minolta AF-objektiv.
Adaptrarna passar inte, de är gjorda för Sonys spegellösa nex-kameror och till för att de objektiv som är med i paketet ska passa på nex.
De två objektiven som heter minolta MD är gjorda för minoltas äldre analoga kameror utan autofokus och passar alltså inte på din a300.

edit/
Kollade tradera och måste tyvärr berätta att inte heller 50mm objektivet passar.
 
28-100 passar bra till a300, det gör alla minolta AF-objektiv.
Adaptrarna passar inte, de är gjorda för Sonys spegellösa nex-kameror och till för att de objektiv som är med i paketet ska passa på nex.
De två objektiven som heter minolta MD är gjorda för minoltas äldre analoga kameror utan autofokus och passar alltså inte på din a300.

edit/
Kollade tradera och måste tyvärr berätta att inte heller 50mm objektivet passar.

Men passar alla minolta objektiv som heter "AF" ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.