Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minolta / Konica DSLR Rykte
- Trådstartare carpelux
- Start datum
bjornt
Aktiv medlem
sagan skrev:
Den stora fördelen med att ha gjort D-SLR i fyra generationer är så klart att de har en helt annan erfarenhet.
Helt rätt! Detta är antagligen det starkaste argumentet mot Minoltas första DSLR'er. Släpper de någon så tror jag att den blir bra, men inte marknadsledande.
Såklart. Allt annat vore orealistiskt. Men - intentionsförklaringen att ge sig in på DSLR marknaden skulle nog räcka för många Minolta fans.
1 månad kvar, sen vet vi förhoppningsvis!
carpelux
Aktiv medlem
Jag tycker faktiskt att Minolta kunde gå ut och tala om ifall de behåller sin fattning, eller t.ex följer Olympus och satsar på 4/3 standarden.
De har prövat tålamodet väldigt länge på de som är lojala till märket, och risken är uppenbar att de tappar marknadsandelar varje dag som går i ovisshet.
Själv skulle jag tycka det vore kul att kunna använda mina manuella minoltaobjektiv, men det är väl att hoppas på för mycket.
De har prövat tålamodet väldigt länge på de som är lojala till märket, och risken är uppenbar att de tappar marknadsandelar varje dag som går i ovisshet.
Själv skulle jag tycka det vore kul att kunna använda mina manuella minoltaobjektiv, men det är väl att hoppas på för mycket.
Jarlen
Aktiv medlem
En D-SLR med bibehållen byggkvalitet och tyngd från T-serien skulle sitta som en handske tycker jag. En Konica T3 var min första systemkamera och den väcker fortfarande varma känslor i kroppen när jag tänker tillbaka på den. Rejäla grejor för oss med större händer skulle vara önskvärt. Och det är ju inte direkt något som kännetecknat Minoltas konsumentsystemkameror den senaste tiden. De verkar ju satsa på att bygga så små systemkameror som möjligt.
Jalle
Jalle
sagan
Avslutat medlemskap
Jarlen skrev:
Minoltas konsumentsystemkameror den senaste tiden. De verkar ju satsa på att bygga så små systemkameror som möjligt.
Det låter precis som Pentax det..Japaner som bygger kameror för Japaner.
.Z.
Aktiv medlem
sagan skrev:
Det låter precis som Pentax det..Japaner som bygger kameror för Japaner.
En stilla undran ang. detta, är Minolta Dynax 7 & 9 verkligen mindre än Nikons & Canons motsvarigheter?
Pentax nya DSLR är dock nätt...
Jarlen
Aktiv medlem
Helt sant Larsa!
Mitt inlägg var nog lite för generaliserande, naturligtvis så är inte hela Minoltas produktlinje att anse som miniatyrer. Jag utryckte mig nog lite för snabbt. Jag tänkte främst på de kameror i det billigare konsumentsegmentet vars storlek blir ett argument i marknadsförningen. Dynax 7 och 9 kan jag inte utala mig om då jag inte är särskilt bekant med dem.
Mvh
Jalle
Mitt inlägg var nog lite för generaliserande, naturligtvis så är inte hela Minoltas produktlinje att anse som miniatyrer. Jag utryckte mig nog lite för snabbt. Jag tänkte främst på de kameror i det billigare konsumentsegmentet vars storlek blir ett argument i marknadsförningen. Dynax 7 och 9 kan jag inte utala mig om då jag inte är särskilt bekant med dem.
Mvh
Jalle
sagan
Avslutat medlemskap
larsaz skrev:
En stilla undran ang. detta, är Minolta Dynax 7 & 9 verkligen mindre än Nikons & Canons motsvarigheter?
Nej, det är de inte.