Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta F100

Produkter
(logga in för att koppla)

NixXxoN

Aktiv medlem
Läste att Minolta släppt en ny digitalkamera som har benämningen F100. Inte helt lyckat i mina ögon med tanke på att Nikon har en kamera med samma namn även om det är STOR skillnad mellan dom förutom namnet då.

Hmmm...Ja med tanke på hur bilindustrin har det, så...

Minns att Porsche 911 egentligen skulle heta 901 om jag inte minns fel. Men Peugeot hade redan -01 modellbeteckning. Det är ju ganska olyckligt vid diskussioner kring de olika modellerna..
Får man börja skriva tillverkarens namn oxå ;)

Man kan ju som bekant inte märkesskydda siffror. Detta var anledningen till att intel bytade till Pentium istället för att använda beteckningen 586.

...och varför Volvo gick ifrån sitt siffersystem till V- och S-modellerna (och hamnade i bråk med Audi).

Jeppe skrev:
Hmmm...Ja med tanke på hur bilindustrin har det, så...

Minns att Porsche 911 egentligen skulle heta 901 om jag inte minns fel. Men Peugeot hade redan -01 modellbeteckning. Det är ju ganska olyckligt vid diskussioner kring de olika modellerna..
Får man börja skriva tillverkarens namn oxå ;)

Oj vad tokigt det blev... Diskussionerna rörande Nikon F100 och Minolta F100 menar jag...

he he.. vad gör man inte för att kapa marknads andelar.. men oj vad kortsiktigt om det stämmer.

Mvh
Johan

jag e ju iofs nyfiken på om den är bra? Jag skall precis ta och skaffa mig en kamera med hyffasat stort D.

Någon som vågar sig på en gissning om ni kollar på specen?

/J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar