Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minolta eller Sony
- Trådstartare flikkan
- Start datum
Galaxens President
Avslutat medlemskap
sagan
Avslutat medlemskap
Minoltan har bra vidvinkel 28mm..Sonyn 38mm..ingen vidvinkel alls m.a.o
Minoltan tar standardbatterier medans Sonyn har specialbatterier (som räcker länge dock)
Minoltan tar CF och Microdrive (upp till en 1 GB)
medans Sonyn endast tar Memorystick..max 128mb (för tillfället).
manuell zoom, fler inställningsmöjligheter på Minoltan, Ljusstarkare optik på Sonyn.
Minoltan tar standardbatterier medans Sonyn har specialbatterier (som räcker länge dock)
Minoltan tar CF och Microdrive (upp till en 1 GB)
medans Sonyn endast tar Memorystick..max 128mb (för tillfället).
manuell zoom, fler inställningsmöjligheter på Minoltan, Ljusstarkare optik på Sonyn.
Senast ändrad:
prinsen
Aktiv medlem
Jag körde med en Sony FD90 förut.
Jag va mycket nöjd men tyvärr va den bara 1.6 mp och jag ville upp lite i storlek. Då köpte jag en Minolta Dimage 5, Jag är nöjd med Minoltan men den är krånglig.
Jag tror det är en smak sak.
Ska du fota mycket inomhus förslår jag nog Sonyn.
Ute, Minoltan utan tvekan.
Adam
Jag va mycket nöjd men tyvärr va den bara 1.6 mp och jag ville upp lite i storlek. Då köpte jag en Minolta Dimage 5, Jag är nöjd med Minoltan men den är krånglig.
Jag tror det är en smak sak.
Ska du fota mycket inomhus förslår jag nog Sonyn.
Ute, Minoltan utan tvekan.
Adam
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Kim7i skrev:
Minoltan har bra vidvinkel 28mm..Sonyn 38mm..ingen vidvinkel alls m.a.o
Du kan få vidvinkel med Sonyn oxå med en vidvinkel konverter. Närgränsen är bättre hos Sonyn, 1 cm!
Kim7i skrev:
Sony DSC-F717 har även den manuell zoom (En av skillnaderna mot 707:an)
Birdie
Aktiv medlem
Har själv en 707 med vidvinkeltillsats samt extern blixt som jag är mycket nöjd med.
Här nedan en adress på bilder tagna med Sony 707.
http://www.photoblink.com/photosthumb.asp?groupby=authorid&value=2174&cid=0
Här nedan en adress på bilder tagna med Sony 707.
http://www.photoblink.com/photosthumb.asp?groupby=authorid&value=2174&cid=0
flikkan
Avslutat medlemskap
Skillnad
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf717/page19.asp
Jag hittade denna sidan där de jämför 7hi med Sony 717. Jag tycker Sonyn tar mycket bättre bilder. Är det någon som håller med mig om det?
/Annah
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf717/page19.asp
Jag hittade denna sidan där de jämför 7hi med Sony 717. Jag tycker Sonyn tar mycket bättre bilder. Är det någon som håller med mig om det?
/Annah
Rolson
Medlem
Jag tycker också att Sonyn tar bättre bilder,förutom att den överdriver dom röda kulörerna lite.
Optiken på F707 och F717 är nog den skarpaste och ljustarkaste som finns på en digitalkamera för konsumentbruk.
Det jag uppskattar mest är den långa batteritiden och att man i klartext får info om antal kvarvarande minuter i sökaren.Övriga fördelar är mycket lågt brus i bilden och kamerans oöverträffade förmåga att fokusera i dåligt ljus,tom.i helt mörker.
Optiken på F707 och F717 är nog den skarpaste och ljustarkaste som finns på en digitalkamera för konsumentbruk.
Det jag uppskattar mest är den långa batteritiden och att man i klartext får info om antal kvarvarande minuter i sökaren.Övriga fördelar är mycket lågt brus i bilden och kamerans oöverträffade förmåga att fokusera i dåligt ljus,tom.i helt mörker.
Sgt Hal [E.F.S]
Aktiv medlem
Sony 7XX
En sak är mycket bra med Sonyn är möjligheten att vinkla huset. Det är mycket lätt att hitta en bra arbetsvinkel. 717 har valbar funktion på vredet på objektivet, du kan välja mellan att ställa skärpa eller zooma.
En sak är mycket bra med Sonyn är möjligheten att vinkla huset. Det är mycket lätt att hitta en bra arbetsvinkel. 717 har valbar funktion på vredet på objektivet, du kan välja mellan att ställa skärpa eller zooma.
Linmajon
Aktiv medlem
VAA!? Det där måste du utveckla...pellapoo skrev:
Jag har en Minolta Dimage 7 och jag kan bara säga att man får mer brudar med en sån....
matknu
Aktiv medlem
hmmmmmmmmmmm
Sonyn har ju större lins så det där med fler brudar med Minolta.....näääää.
Jag har en 707 och den är super i optik, super i sin likhet med en systemkamera map inställning av bländare och tid (inmatningsratt under pekfingret). Batteritiden är övergrym. Nackdelar är enligt mig storleken och zoomknappen som är uppochnedvänd. Sedan är det generella digitalkameragrejor där den kommer till korta mot min kära Minolta systemkamera.
Sonyn har ju större lins så det där med fler brudar med Minolta.....näääää.
Jag har en 707 och den är super i optik, super i sin likhet med en systemkamera map inställning av bländare och tid (inmatningsratt under pekfingret). Batteritiden är övergrym. Nackdelar är enligt mig storleken och zoomknappen som är uppochnedvänd. Sedan är det generella digitalkameragrejor där den kommer till korta mot min kära Minolta systemkamera.
fotojohan
Aktiv medlem
Jag har själv en F707 och är mer än nöjd med den. Helt underbar batteritid och färgåtergivningen är mkt bättre än minoltan. Men köp isf 717 då dom förbättrat slutartiden till 1/2000 och ändrat zoom knappen till ett bättre läge än på 707. Ska nog själv köpa mig 717 och sälja 707:an.
Mvh Johan F
Mvh Johan F
sagan
Avslutat medlemskap
och bättre närgräns på 7i kan du få med konverter oxå..och mer tele..och mer vidvinkel..och.. ;-)NiklasD100 skrev:
Du kan få vidvinkel med Sonyn oxå med en vidvinkel konverter. Närgränsen är bättre hos Sonyn, 1 cm!
NiklasD100 skrev:
Sony DSC-F717 har även den manuell zoom (En av skillnaderna mot 707:an)
ah..just ja..väldans bra förbättring.
sagan
Avslutat medlemskap
Kovo112 skrev:
färgåtergivningen är mkt bättre än minoltan. .
det tycker jag verkligen inte, 7i ger naturligare (mer naturtrogna) färger och i läget vividcolor får man kraftfullare färger..bara att välja och vraka.