ANNONS
Annons

Minolta eller Sony

Produkter
(logga in för att koppla)

flikkan

Avslutat medlemskap
Jag ska till att köpa en ny digitalkamera och vill bara höra lite åsikter om vilken kamera som kan vara att rekommendera av Minolta Dimage 7i samt Sony DSC F717.

/Annah

Jo, den har jag redan kollat... tackar... Skulle mest vilja få lite personliga kommentarer om dem.

Minoltan har bra vidvinkel 28mm..Sonyn 38mm..ingen vidvinkel alls m.a.o
Minoltan tar standardbatterier medans Sonyn har specialbatterier (som räcker länge dock)
Minoltan tar CF och Microdrive (upp till en 1 GB)
medans Sonyn endast tar Memorystick..max 128mb (för tillfället).

manuell zoom, fler inställningsmöjligheter på Minoltan, Ljusstarkare optik på Sonyn.

Senast ändrad:
Jag körde med en Sony FD90 förut.
Jag va mycket nöjd men tyvärr va den bara 1.6 mp och jag ville upp lite i storlek. Då köpte jag en Minolta Dimage 5, Jag är nöjd med Minoltan men den är krånglig.
Jag tror det är en smak sak.
Ska du fota mycket inomhus förslår jag nog Sonyn.
Ute, Minoltan utan tvekan.

Adam

Adam

Valet från frågeställaren gällde F717 kontra Dimage 7i.Du kan inte jämföra 2 st andra kameror.

Jag tycker också att Sonyn tar bättre bilder,förutom att den överdriver dom röda kulörerna lite.
Optiken på F707 och F717 är nog den skarpaste och ljustarkaste som finns på en digitalkamera för konsumentbruk.
Det jag uppskattar mest är den långa batteritiden och att man i klartext får info om antal kvarvarande minuter i sökaren.Övriga fördelar är mycket lågt brus i bilden och kamerans oöverträffade förmåga att fokusera i dåligt ljus,tom.i helt mörker.

Sony 7XX

En sak är mycket bra med Sonyn är möjligheten att vinkla huset. Det är mycket lätt att hitta en bra arbetsvinkel. 717 har valbar funktion på vredet på objektivet, du kan välja mellan att ställa skärpa eller zooma.

hmmmmmmmmmmm

Sonyn har ju större lins så det där med fler brudar med Minolta.....näääää.

Jag har en 707 och den är super i optik, super i sin likhet med en systemkamera map inställning av bländare och tid (inmatningsratt under pekfingret). Batteritiden är övergrym. Nackdelar är enligt mig storleken och zoomknappen som är uppochnedvänd. Sedan är det generella digitalkameragrejor där den kommer till korta mot min kära Minolta systemkamera.

Jag har själv en F707 och är mer än nöjd med den. Helt underbar batteritid och färgåtergivningen är mkt bättre än minoltan. Men köp isf 717 då dom förbättrat slutartiden till 1/2000 och ändrat zoom knappen till ett bättre läge än på 707. Ska nog själv köpa mig 717 och sälja 707:an.

Mvh Johan F

NiklasD100 skrev:

Du kan få vidvinkel med Sonyn oxå med en vidvinkel konverter. Närgränsen är bättre hos Sonyn, 1 cm!
och bättre närgräns på 7i kan du få med konverter oxå..och mer tele..och mer vidvinkel..och.. ;-)

NiklasD100 skrev:

Sony DSC-F717 har även den manuell zoom (En av skillnaderna mot 707:an)

ah..just ja..väldans bra förbättring.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar