Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Dynax 303si

Produkter
(logga in för att koppla)

[Alexander]

Avslutat medlemskap
Är det ett bra köp?
HIttade den i onoffs reablad för 1990 kr, nedsatt med 30% och det medföljer ett objektiv med brännvid 35-80mm.

Jag är en amatör fotograf utan några krav på en proffskamera.
Undrar om kameran är värt sitt pris.
Fanns inget under recensioner, så jag vill rådfråga någon innan mitt köp.

Hmm ja.. det är en mycket basic kamera. I princip som en billigare kompaktkamera fast du kan byta objektiv på. Tror inte du kan utvecklas med den kameran (mer än då ditt sätt att se bilden). Säkert en bra kamera, men som sagt...mycket basic. Skulle nog rekommendera dig en begagnad EOS 500N/Nikon F60 och en liknande zoom (35-80). Det kan du nog hitta för en 2000:-

Visserligen begagnade, men klart roligare att lära sig mer om fotografering med.

Dessutom.. att köpa en kamera på Siba är som att köpa ett kylskåp hos en fotohandlare ;)

Ps. Om kameran är värd sitt pris? - Njaoo
Medveten om att många säger emot mig, men jag tycker de 2000:- hade gjort mer nytta på begagnatmarknaden.

jag kollade in på cyberphoto för mer information om 303si.
Den verkar väldigt basic som du säger, jag kan inte ändra slutartid och bländare, den görs genom olika programval.

Köpa begagnat, vad ska man tänka på då, ska man köpa kamerahuset utan objektiv å så (risk för repor)....

Om du gillar Minoltas modeller så finns det massor av 505:eek:r begagnade som är väldigt bra, särskilt 505 super.
kolla på www.blocket.se fotosidans annonser o Cyberphotos börs t ex.

Ja det spelar inte så stor roll... Det som är viktigt är att det bakre linselementet är fint (naturligtvis bör även det främre vara fint). Men på såpass "nya" grejor som EOS 500N/Nikon F60/ Minolta Dynax 505 och tillhörande objektiv brukar detta inte vara något problem.

Gillar och gillar.
Jag är så pass ny så jag ev inte så mycket.
Men antingen en canon eller minolta hade jag tänkt mig.

Ska nog inte köpa 303si, finns bättre, speciellt om man kan köpa bättre modeller begagnat till samma pris...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar