Annons

Minolta Dimage Scan Elite 5400 vs. Nikon LS-50 SuperCoolscan V ED

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du bråttom? Nikonskannern är lite snabbare än Minoltaskannern. Nikons medföljande programvara lär vara lite bättre än Minoltas, kör man Silverfast eller Vuescan spelar det ju ingen roll. Jag hade samma val i våras och valde Nikon. Det har jag inte ångrat. Någon här på FS köpte Minoltan men hade problem med bandning, han lämnade till slut tillbaka Minoltan och köpte Nikonskannern.

/Staffan
 
Stadan skrev:
Har du bråttom? Nikonskannern är lite snabbare än Minoltaskannern. Nikons medföljande programvara lär vara lite bättre än Minoltas, kör man Silverfast eller Vuescan spelar det ju ingen roll. Jag hade samma val i våras och valde Nikon. Det har jag inte ångrat. Någon här på FS köpte Minoltan men hade problem med bandning, han lämnade till slut tillbaka Minoltan och köpte Nikonskannern.

Jo jag läste den tråden men det verkar ju som det var ett mjukvarufel. Jag kommer förmodligen att köra Vuescan i Linux om det presterar bra så den medföljande mjukvaran spelar inte så stor roll. Jag tror jag kommer att köra på Minoltan.

/Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.