Annons

Minolta Dimage A2 samles

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter inte detta skumt?

"Andra detaljer är en avsevärt förbättrad "optisk" sökare. Den är fortfarande elektronisk men har extremt hög upplösning (922000 pixel) för en renare bild."

"Sökare:
Båda har elektronisk sökare, så kallad EVF. Båda är bra men här vinner Nikon då den har bättre färgåtergivning och bättre uppdateringshastighet i praktiken."

http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/a2.php


Man trodde ju att A-2 skulle vinna här med tanke på upplösningen..
 
Hmmm, kikade lite snabbt jag också & tyckte det såg förbaskat bra ut, satt dock vid en sunkig skärm på jobbet & blev osäker, kan väl inte stämma tänkte jag efter Sonys misslyckande? Det var just brusnivån jag tyckte såg förvånansvärt låg ut...

Kul om Minolta lyckas!
 
Om minolta lyckas bra med 8 mp på en liten sensor så tycker jag att minolta skulle klämma in lite mer pixlar på sin nästkommande d-slr då den har större sensor.
 
pirken skrev:
Om minolta lyckas bra med 8 mp på en liten sensor så tycker jag att minolta skulle klämma in lite mer pixlar på sin nästkommande d-slr då den har större sensor.

Det hela handlar ju om att tävla med Canon & Nikon, den ska ju helst ha samma brusnivå (eller lägre) än dom. Tror inte att man kommer att godta högre brusnivå bara för att vinna upplösning...

Jag vet inte om jag drömt detta eller, är det så att Minolta kommer att använda samma sensor som Pentax har i sin DSLR? Pentaxen har mycket låg brusnivå men enligt uppgift lite lägre upplösning än Ni/Ca...
 
sagan skrev:
Låter inte detta skumt?

Cyber har väl köpt en stor säck grisar o nu gäller det att bli av med dem...

Noterar att svenska Minolta inte har nån information om A2 på sin sida än... rätt slött va?

/kg som gissar vilt
 
Senast ändrad:
sagan skrev:
Gillade särskilt denna bild riktigt snyggt (relativt)kort skärpedjup.

Men man saknar de där två bitarna som de tagit tillbaka (12-bit istf 14-bit i A1) :)

/kg som inte ser nån skillnad alls


PS! Har nån sett pris på Minoltas nya telekonverter? hittade nån på Scandinavian för 1995:- men det står inte att det är den även om man kan misstänka det...
 
Senast ändrad:
sagan skrev:
Bilderna imponerar! Bruset ser de ut att ha ganska bra kontroll över, även vid 800ISO.
...........
riktigt snyggt (relativt)kort skärpedjup.
Jag håller med om att bruset är anmärkningsvärt frånvarande.
Är dock inte imponerad av skärpan, det är flytande i ögonen och ögonfransarna är väldigt blurriga. Men för en optik med det zoomomfånget som är (nu är vi där igen!) konstruerade för att passa in i en given budget är det väl acceptabelt.
Us
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.