ANNONS
Annons

Minolta CLE

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis!

En helt underbar kamera, liten, smidig och robust.

Jag önskar att det funnits en digital sådan. Tänk att ha med en kamera och två extra objektiv, allt nedstoppat i jackfickan. Jag hade en gång en sådan med 28mm, 40mm och 90mm. Tog nästan ingen plats alls. Men att återgå till film är inget alternativ för mig.

Ett tips som jag tycket var bra om du har alla objektiven: limma ihop två objektivlock så sitter extraobjektiven ihop och riskerar inte att skava mot varandra om de ligger lite löst i en ficka eller väska.

Grattis!

En helt underbar kamera, liten, smidig och robust.

Jag önskar att det funnits en digital sådan. Tänk att ha med en kamera och två extra objektiv, allt nedstoppat i jackfickan. Jag hade en gång en sådan med 28mm, 40mm och 90mm. Tog nästan ingen plats alls. Men att återgå till film är inget alternativ för mig.

Ett tips som jag tycket var bra om du har alla objektiven: limma ihop två objektivlock så sitter extraobjektiven ihop och riskerar inte att skava mot varandra om de ligger lite löst i en ficka eller väska.

Tack Michael, jag kopierar vartenda ord av ditt inlägg!!

Mvh.

/Janne Höglund
www.helikopterbild.se
www.fjh.se

Helt klart en toppenkamera.
Jag har haft setet med 28,40 och 90mm.

Kameran är batteriberoende och man får hoppas att elektroniken håller länge.
Det kan vara knepigt att hitta reservdelar om elektroniken strular.

Saxat från "Bibeln":
http://www.cameraquest.com/cle.htm

"Most CLE owners consider it one of the best cameras they have ever owned."

J O

Hoppla, då hade man bränt av en rulle på lunchen.

Van vid digital man är, otrolig känsla att inte veta direkt vad som blir av det. Har dock satt kameran och MIG på prov idag, så vi får se vad som kommer ur detta :)

Tack för ryggdunkarna ;)

ANNONS