Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta beercan + 50/1.7

Produkter
(logga in för att koppla)

dannekarlsson

Aktiv medlem
Hejsan!

Ännu en fråga angående pris för objektiv. Har hittat en annons där Minolta 70-210 /4 (beercan) och Minolta 50 /1.7 säljs tillsammans för runt 2300 med frakt. Är det ett hyggligt pris?

Tacksam för svar!

/Danne

Om vu bryter ner det till 1300:- för beercan och 1000:- för 50/1,7, så förefaller det vara "två-flugor". Köp.

Se upp med vilken bajonettfattning objektiven har. Minolta har tillverkat objektiv med dessa brännvidder och ljusstyrkor med både A-bajonett för autofokuskameror och MD-bajonet för äldre kameror med manuell fokusering.

Olle

De tycks vara i riktigt bra skick, endast en ägare sedan 1986 och pedantiskt skötta.. Har instruktionsböcker, bakre å främre cap och allt kvar.. Å de ska passa till till de nyare sonykamerorna..

Tack för de snabba svaren!

/Danne

Våren 2006 betalade jag 3.000:- inkl frakt för Minolta 70-210 /4 (beercan) + 37-70/4 (minibeercan) och 50/1.4 och jag tyckte det var bra pris då.

Säger som Gunnar - de ä bare å köp!!!

Köp, Köp, Köp!

Se bara till att motljusskyddet på ölburken är intakt, detta är ordentligt ömtåligt.

tannler skrev:
Om vu bryter ner det till 1300:- för beercan och 1000:- för 50/1,7, så förefaller det vara "två-flugor". Köp.

Jag vill hellre se 1500:- resp 800:- och det är fortfarande ett mycket bra köp.

70-210 i bra skick, dvs felfritt men använt, är värt strax över 2.000:- låt säga 2.100:- och 50/1.8 i motsvarande skick är värt 800:-.

Du har 600:- kvar att köpa glass för!!!

Missade tyvärr att köpa objektiven med sisådär en 10 minuters marginal.. Riktig osis.. Men det är väl bara att leta vidare..

Tack för svaren än en gång..

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto