Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta af

Produkter
(logga in för att koppla)

aalbinsson

Medlem
Hej

Jag har kommit över en gammal analog Minolta AF 5000 med en program 1800 blixt, ett minolta 35-70 f4 samt ett Sigma zoomafß 60-200 f4-5,6.

Minolta objektivet tänker jag använda till en A300,
Resten är tyvärr inget för mig.
Vet någon om dessa gamla grejor betingar ett värde eller är det elektronik-återvinningen som gäller?

Hej

Jag har kommit över en gammal analog Minolta AF 5000 med en program 1800 blixt, ett minolta 35-70 f4 samt ett Sigma zoomafß 60-200 f4-5,6.

Minolta objektivet tänker jag använda till en A300,
Resten är tyvärr inget för mig.
Vet någon om dessa gamla grejor betingar ett värde eller är det elektronik-återvinningen som gäller?

Man ser många såna på tradera som går för några hundra. Sedan beror det på om man orkar sälja... i o f s, så skulle jag nog testa sigmazoomen på sonykamera. Den kan ju vara kul...Blixten vet jag inte om den funkar på modern kamera.

Man ser många såna på tradera som går för några hundra. Sedan beror det på om man orkar sälja... i o f s, så skulle jag nog testa sigmazoomen på sonykamera. Den kan ju vara kul...Blixten vet jag inte om den funkar på modern kamera.

Sigmat fungerade inte. Kameran säger "inget objektiv".

sälja orkar man ju, värre att annonsera :)

Hehe, väldigt OT, men detta var samma sort som min första SLR kamera. Den käkade batterier med AF motorn så den fick gå vidare, tyvärr hade varit roligt att haft den som kuriosa.. Och nej jag är inte intresserad :)

Ja, det är AF 35-70/4 objektivet som är av intresse, och det är nog tyvärr svårt att få ut någonting alls för resten av grejorna. Minolta AF 5000 hade enklare och sämre AF än Minolta AF 7000, om jag inte minns fel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar