Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta AF 50/1,7

Produkter
(logga in för att koppla)
christianhylse skrev:
förresten,
priserna på 50mm F/1.7
verkar bara stiga och stiga.

http://www.tradera.com/auction/aid_37628656

märkligt,
men bra på ett sätt.
Kommer dock att behålla både mitt F/1.4 och F/1.7. Bra att ha det ena om det andra skulle gå sönder. Vet inte vad jag skulle göra utan det här objektivet.

Inte första gången som man ser överpriser på Tradera.

Gick rykten på dyxum om att det snart skulle komma ett billigt Sony 50mm f1.8, skulle det stämma och om det håller samma klass som den gamla 1.7:an så lär begagnatpriset på 1.7:an sjunka fort. Men som sagt; bara rykten...

Jag såg också denna annons på Tradera, men när jag fick syn på det så låg den fortfarande på 760 kr. Tänkte att det var ju okej, så höllt koll på det, men det priset som den gick för var lite väl mycket tycker jag för just detta objektivet.

Sen kan man ju i och för sig se det som så också att det jag köpte för 800 fungera ju inte så kanske hade varit värt att betala lite mer för att få ett som fungera klockrent.

klundahl skrev:
Jag såg också denna annons på Tradera, men när jag fick syn på det så låg den fortfarande på 760 kr. Tänkte att det var ju okej, så höllt koll på det, men det priset som den gick för var lite väl mycket tycker jag för just detta objektivet.

Sen kan man ju i och för sig se det som så också att det jag köpte för 800 fungera ju inte så kanske hade varit värt att betala lite mer för att få ett som fungera klockrent.

Inte säkert att den här funger bättre bara för att den gick dyrare. Rätta mig om jag har fel men RS (restyled) kom 1990 så jag förmodar att den här gamla modellen slutade tillverkas då? Det betyder isf att det sålda objektivet är mellan 16-21 år gammalt, kanske inte så konstigt om en del av dem strular.

Hmm.. är dom så gamla, det visste jag faktiskt inte. Då är det ju inte så konstigt att en del strular lite. Det jag tänkte på att det kunde var värt att kanske betala lite mer för just det objektivet som gick på tradera nu var att han har ju skrivit ut att lameller är blixtsnabba och focus och allt sådant var okej, så då hade man ju förhoppningsvis sluppit det problemet som jag hade med olja på bländarlamellerna. Men det kan ju komma närsom ändån när objektiven nu är så gamla.

klundahl skrev:
Hmm.. är dom så gamla, det visste jag faktiskt inte. Då är det ju inte så konstigt att en del strular lite. Det jag tänkte på att det kunde var värt att kanske betala lite mer för just det objektivet som gick på tradera nu var att han har ju skrivit ut att lameller är blixtsnabba och focus och allt sådant var okej, så då hade man ju förhoppningsvis sluppit det problemet som jag hade med olja på bländarlamellerna. Men det kan ju komma närsom ändån när objektiven nu är så gamla.

Som sagt så vet jag inte helt säkert att orginalet slutade tillverkas när RS kom men man kan förmoda det.

700-800:- tycker jag absolut att orginalet är värt, grymt objektiv för de pengarna, men ska man betala mer så tycker jag att det känns bättre att satsa på ett nyare.

DanielSand skrev:
700-800:- tycker jag absolut att orginalet är värt, grymt objektiv för de pengarna, men ska man betala mer så tycker jag att det känns bättre att satsa på ett nyare.
Jag sålde min 50/1.7 Orginal för 700kr när jag fick en helt ny RS tillsammans med min 7:a, det tyckte jag var lagom.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar