Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta 35-105/3,5-4,5

Produkter
(logga in för att koppla)
Har ägt 2 st 28-135mm, varav jag har kvar ett. Inga problem. Känner flera andra som har objektivet - inga problem. Bevisar ju förstås inget, men tyckte det var relevant. Minolta 28-135mm är den bästa zoom jag ägt eller provat ( avseende bildkvalitet ). Dess bokeh är mycket nära fast optik på samma brännvidd och bländare. Min subjektiva åsikt, är väl bäst att tillägga.

Tillbaka till Mattias:

28-135 presterar mycket bra som Magnus och Lennart sa och hittar du ett i bra skick, lär du inte ångra dig.

Pris:

35-105 går ibland att hitta billigt ihop med nån kamera. Det händer ganska ofta att nån säljer en Minolta 7000 med ett sådant objektiv. Går att få tag i ett sådant paket för 3-400:- Du måste dock vara ganska snabb.
Säljs det separat ligger det väl runt 6-800:-

28-135: Priserna har gått ner på beg. Minolta. Därför går de att hitta för runt 2500-3000 i fint skick. Billigast blir det om du hittar nåt paket med kamera, då vet säljaren oftast inte vad han säljer.

Tillbaka till Mattias:

28-135 presterar mycket bra som Magnus och Lennart sa och hittar du ett i bra skick, lär du inte ångra dig.

Pris:

35-105 går ibland att hitta billigt ihop med nån kamera. Det händer ganska ofta att nån säljer en Minolta 7000 med ett sådant objektiv. Går att få tag i ett sådant paket för 3-400:- Du måste dock vara ganska snabb.
Säljs det separat ligger det väl runt 6-800:-

28-135: Priserna har gått ner på beg. Minolta. Därför går de att hitta för runt 2500-3000 i fint skick. Billigast blir det om du hittar nåt paket med kamera, då vet säljaren oftast inte vad han säljer.

Tack Kent.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto