Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Uffe/Gävle

Guest
vad är det som avgör kvaliteten på ett minneskort,hur vet man om det läser in snabbt eller lämnar ifrån sig info snabbt.

Det borde ju ha en viss betydellse för hur snabbt en digkamera arbetar,eller är jag ute på helt fel is nu?.:confused:

Det har mer med kameran att göra än minneskortet hur snabbt den kan spara ner bilden, eller hur lång tid det tar innan du kan ta nästa bild från att du har tryckt av din första.

Många digitala har ju en buffert där de lagrar bilden du tar och medan du tar nästa så sparar den bufferten till kortet.

kanske fel ställe att ta upp det på, orkade inte riktigt skapa en ny tråd.

Jag har tömt hela mitt minneskort men det står ändå att det är helt fullt...

Någon som har en idé om vad som kan va fel?

coppen skrev:
kanske fel ställe att ta upp det på, orkade inte riktigt skapa en ny tråd.

Hehe, och du lyckades välja en tråd från 2001.. =)
Prova att formatera kortet via kameran. Kanske har du bara kopierat över filerna, inte flyttat dem?

hittade felet, va tydligen tvungen att tomma papperskorgen ocksa for att fa bort den..

Sitter pa 56k i usa sa orkade inte riktigt leta efter nagot battre

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar