Re: Köp Panasonic SD-kort
sama skrev:
Jag har precis som du en Minolta F-200 och grunnade på vilket märke på SD-kort jag skulle välja, men det blev till slut Panasonic 256MB.
Panasonic är betydligt snabbare än tex Sandisk och har fått mycket bra testresultat i olika tidningar.
Cyberphoto berättade att dom ockå hade haft kvalitetsproblem med just Sandisk SD-kort vilket gjorde att mitt val blev lätt trots att Panasonic är något dyrare.
Att sveriges mest sålda minneskort som Cyberphoto alltid har rekommenderat helt plötsligt skulle ha kvalitetsprobem tycker jag verkar vara lite mysko.
Antar att mängden Sandiskkort jämfört med Panasonickort som är sålda i detta land inte går att jämföra, Sandisk är stora & tillverkar kort åt många stora tillverkare, kanske åt Panasonic. Va vet jag?
Ang. snabbhet så vet jag inte om Panasonics kort är snabbare än tex Sandisks Ultrakort som är lite dyrare än standardkorten.
Jag försvarar inte Sandisk på nåt sätt men är lite konfunderad över att det påstås att Cyberphoto säger sig ha haft kvalitetsproblem med sitt förmodligen mest sålda kort, det enda andra alternativet på Cyberphoto är Lexar som ligger en prisklass över.
Jag undrar samuel, vem har övertygat dig om att Pansonic är bättre, knappast cyberphoto för dom säljer inte det märket, nån duktig försäljare kanske?
Mattias. Du kan lugnt köpa ett standard sandisk eller ett dyrare Panasonic, snabbheten är inte viktig i ditt fall, kameran kräver inte ett snabbt kort. Läsningen till dator från kortläsare kan vara jobbig om man har kort över 1GB, i ditt fall med en 128 så pratar vi 2-3 minuter att läsa in all data från ett "slött" sandiskikort.
Betala inte för mycket, snabbheten på kortet är förhållandevis ovesäntlgt för din kamera & minneskortstorlek.
Larsa