Annons

Minneskort till systemdigital - alltid på tapeten

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok, ja det verkar vara ett pra kort i förhålland till priset, hittade en sida där privatpersoner gav betyg och det var hyffsat bra.

http://www.newegg.com/Product/CustratingReview.asp?Item=N82E16820183021
http://www.newegg.com/Product/CustratingReview.asp?item=N82E16820183020

Vet inte om jag skall chansa, vissa har ju fått kort som inte funkat eller gått sönder efter ett tag, måndags exemplar finns ju alltid men de kanske är färre om man väljer sandisk. så skiljer det fortfarande 500 kr på kortet......

Om det pajar så fixar det med största sannolikhet på garantin. Zebramedia var otroligt trevliga och bra att ha och göra med!

Problemet är att jag åker till Nya Zeeland och fortsätter sedan resa där under i ett ½ år.. Så om kortet pajjar står jag med skägget i brevlådan, därför är jag i stort behov av ett pålitligt kort, jag kan dock hårdköra det under nästa vecka, men det säger ju inte att det kan gå sönder senare för den saken.

Kanske kolla upp ställen som säljer Sandisk på Nya Zeeland? Så kan du ju köpa ett där om det pajar och skicka hem detta till sverige och be någon här fixa med garantin kanske?

Det är en möjlig lösning, om än lite krånglig. Får hoppas att det inte krånglar, om det skulle vara fel så brukar det ju vara i början man märker det i de flesta fall iaf.

Tack för hjälpen David!

Fråga som egentligen inte passar in i tråden, såg att Ridata klarar av 32 grader som lägst medans Sandisk extreme klarar av -25 grader. Hur varmt är det i kamerahuset då den är igång och man fotar? Känns som om att 32 grader är rätt så högt..

Det känns som om de där temperaturerna är mer än vad man kommer att utsätta korten för, om man inte fotar lava i en levande vulkan kanske? (Samtidigt som man plockar ur kortet och håller det ovanför lavan)
Eller plåtar isbjörnar och kastar korten ner i snön.

Så länge de är i kameran och man byter kort någorlunda snabbt och förnuftigt utan att utsätta dem för några extrema grejer tror jag att de klarar sig finfint.

Rackarns, då får det bli extreme kortet iom mina äventyr :D Isbjörnar och vulkaner kommer det abolut bli :D hahaha

Hur funkar det med att byta kort om man dyker och är under vatten? Är det någon funktion som vi får se på extreme V korten kanske

FILM) (ulltand skrev:
Det låter konstigt. Var har du sett/hört det?

HAHA, fan va dum jag är. Var på en sida från USA och där använder de ju fahrenheit så det blev ju helt fel. 32F motsvarar 0grader celsius...

Mitt fel...

Är det någon som har koll på eventuella prestandaförluster när man använder minneskortsadapter?
Jag funderar på om man ska köra med CF eller ett Memorystick pro duo i CF-adapter till min sony a100 (som snart ska inhandlas)

Tänker lite i banorna att de relativt stora CF-korten kanske snart (borde?) fasas ut till förmån för mindre kort.

Robert_Vallentuna skrev:
Där ser man!

Någon som orkat se vad den kostar här hemma i Sverige?

Nej det verkar svårt att hitta någon butik eller nätauktion som säljer dem i Sverige, inte ens Sonystyle har dem. (vad jag kunde hitta)
Grejen är att de följer med när man köper en a100, ur Sonys synvinkel är nog markanden begränsad.

Jag har nog fastnat för MS+adapter-modellen. Blir spännande att fota i minusgrader bara, verkar som att adaptern är känsligare än de flesta minneskorten.

k_k skrev:
Undrar samma sak, jag lägger dock till Kingston Elite Pro Compact Flash I 4GB som pris/gb är likvärdigt.

PS; Jag har en d70s

Slog till slut till på ett
Ridata Pro 150X CF 8GB till min D200, fungerat utan problem i snart en månad. Jäkligt snabbt också som det ser ut..

Fick hem mitt Extreme III 4GB kort idag. Svider lite i plånboken men det för det göra.. Har funkat bra med de 7 kort jag tagit.. :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar