Annons

Minneskort till en Canon 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

kriffe901

Avslutat medlemskap
Hej, Tjena, tänkte köpa ett minneskort till sambon till hennes Canon 550D så hon kan fota i raw format, det hon har nu funkar det inte med

skulle nån här hjälpa mig länka ett bra minneskort


över 64GB vill hon ha iallafall

behöver man ha det läs och skriv över 80MB/s?
 
Hej, Tjena, tänkte köpa ett minneskort till sambon till hennes Canon 550D så hon kan fota i raw format, det hon har nu funkar det inte med

skulle nån här hjälpa mig länka ett bra minneskort


över 64GB vill hon ha iallafall

behöver man ha det läs och skriv över 80MB/s?

Alla minneskort fungerar om man vill fota RAW men jag gissar du med "funkar det inte med" menar att det inte rymmer så många bilder?

Jag använder Sandisks kort. I nuläget med en 550D behöver din sambo inte ett så snabbt kort men eftersom de snabbaste korten inte är så mycket dyrare är de en bra investering för framtiden.
 
Alla minneskort fungerar om man vill fota RAW men jag gissar du med "funkar det inte med" menar att det inte rymmer så många bilder?

Jag använder Sandisks kort. I nuläget med en 550D behöver din sambo inte ett så snabbt kort men eftersom de snabbaste korten inte är så mycket dyrare är de en bra investering för framtiden.

https://www.netonnet.se/art/foto/ti...sk-sdxc-ultra-64gb-80mbs-uhs-i-c/223360.9029/
Så skulle detta minneskort duga ☺
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.