Annons

Minneskort till canon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt inlägg hade inget med kameramodell att göra, du skrev att du inte blev klok på skillnaden mellan korten och att prestandan är den samma, vilket inte stämmer. Jag berättade bara att korten skiljer sig en hel del.
 
FILM) (Daniel Ahlin skrev:
Jag förespråkar två kort. Ibland blir det skrivfel på korten och då går det inte att fotografera mer med kortet förrän det är formaterat.

Vill man behålla bilderna som är på kortet får man köra ett recovery program och det tar lång tid och kräver en dator.
Jag har råkat ut för det två gånger med mitt sandisk ultra II

– SHIT, Shit pommes frites! Jag som trodde Sandisk ultra var ett super-jättebra märke! Har haft Transcend ett par år och de funkar grejt, känns så gedigna, inget gnissel, andas kvalitet - hur det nu kan göra det - men nu tänkte jag beställa Sandisk för att få högsta möjliga kvalitet, kanske inte skall det då?!?
 
Jochum Berg skrev:
– SHIT, Shit pommes frites! Jag som trodde Sandisk ultra var ett super-jättebra märke! Har haft Transcend ett par år och de funkar grejt, känns så gedigna, inget gnissel, andas kvalitet - hur det nu kan göra det - men nu tänkte jag beställa Sandisk för att få högsta möjliga kvalitet, kanske inte skall det då?!?

Det kan vara kameran eller mitt handhavande som varit den felande länken också.
 
Foto-Gabbe skrev:
Kollar man här i tester som är verklighetsbaserade, så ser man att skillnaden är marginell. Detta är det enda viktiga för oss dödliga.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6133

Exakt, men läs vad jag har skrivit: "på pappret"... Och testet visar ju om inget annat att Extreme III är snabbast. Rob's egna ord.
http://www.dpreview.com/news/0409/04092806sandisk_extremeiii.asp

Och Ultra II är ett riktigt bra kort, jag påstår igent annat. Dock är Extreme III snäppet vassare och obetydligt dyrare. Så min åsikt är helt enkelt att det senare är mer prisvärt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.