Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
minneskort till 350d
- Trådstartare Luuddee
- Start datum
Buddha
Aktiv medlem
Jag blev rekommenderad ett Ultra II-kort av min fotohandlare till min 350D.
Det både skriver och läser (när du bläddrar mellan bilderna i kameran) snabbare. Jag tog 1GB, men har läst att man får mest pang för pengen om man väljer 2GB. Det beror ju mycket på vad du har tänkt att fota - RAW-bilder käkar minne!
Hon påstod dock att Extreme-varianten var overkill på den kameran.
Det både skriver och läser (när du bläddrar mellan bilderna i kameran) snabbare. Jag tog 1GB, men har läst att man får mest pang för pengen om man väljer 2GB. Det beror ju mycket på vad du har tänkt att fota - RAW-bilder käkar minne!
Hon påstod dock att Extreme-varianten var overkill på den kameran.
PMD
Aktiv medlem
Det var nog ett bra råd du fick. Sandisk Extreme är inte så mycket snabbare i en 350D att det är värt pengarna, tycker jag. Se http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699 för en lista av testade minneskort med 350D. Kommentarerna är också läsvärda.
PD
PD
CyberPet
Aktiv medlem
Jag tror 350D klarar 40x (vad nu 1x är) och Sandisk Ultra II susar fram i 60x enligt Sandisk själva. Så det är nog det ultimata kortet för den kameran. Lexar har tydligen haft problem med sina kort, så Sandisk tror jag är mest pålitliga. Jag har nu 4 st 1 GB Sandisk Ultra II (plus ett 512 MB och ett 256 MB) och har inte haft några problem alls med korten. Att köra Raw känns faktiskt inte så farligt långsamt då kameran verkar ha en bra minnesbuffer.
JojjoGbg
Aktiv medlem
RoTe skrev:
Extreme III, 20MB/s (132x hastighet) är helt onödigt med andra ord?
Ja,det är det eftersom kameran ändå inte kan skriva så snabbt!
Agonotheta
Aktiv medlem
jag köper alltid det snabbaste, största (dock ej minneskort) eller vad det nu än handlar om.
jag ser det som en investering, även om detär overkill i min nuvarande utrustning så kanske den passar bra i nästa.
köpte för några månader sen en 80 GB portabel hårddisk, har aldrig använt mer än 10 men nästa kamera kanske bilderna tar fyrdubbelt med plats.
på cyberphoto handlar det om en hundrings skillnad mellan 1 GB extreme III och 1 GB ultra II
jag ser det som en investering, även om detär overkill i min nuvarande utrustning så kanske den passar bra i nästa.
köpte för några månader sen en 80 GB portabel hårddisk, har aldrig använt mer än 10 men nästa kamera kanske bilderna tar fyrdubbelt med plats.
på cyberphoto handlar det om en hundrings skillnad mellan 1 GB extreme III och 1 GB ultra II