Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

minneskort till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

Luuddee

Medlem
har lite funderingar över mineskort till 350d måste manb köpa sig ett ultra II elelr räcker det med ett vanligt minneskort är de tillräckligt snabbt?
 
Jag blev rekommenderad ett Ultra II-kort av min fotohandlare till min 350D.
Det både skriver och läser (när du bläddrar mellan bilderna i kameran) snabbare. Jag tog 1GB, men har läst att man får mest pang för pengen om man väljer 2GB. Det beror ju mycket på vad du har tänkt att fota - RAW-bilder käkar minne!
Hon påstod dock att Extreme-varianten var overkill på den kameran.
 
Jag tror 350D klarar 40x (vad nu 1x är) och Sandisk Ultra II susar fram i 60x enligt Sandisk själva. Så det är nog det ultimata kortet för den kameran. Lexar har tydligen haft problem med sina kort, så Sandisk tror jag är mest pålitliga. Jag har nu 4 st 1 GB Sandisk Ultra II (plus ett 512 MB och ett 256 MB) och har inte haft några problem alls med korten. Att köra Raw känns faktiskt inte så farligt långsamt då kameran verkar ha en bra minnesbuffer.
 
Jag har kört TwinMOS Ultra X 70x i min 350D - fungerar lysande, Dom är relativt billiga också. ca 700:- per gig.
 
jag köper alltid det snabbaste, största (dock ej minneskort) eller vad det nu än handlar om.
jag ser det som en investering, även om detär overkill i min nuvarande utrustning så kanske den passar bra i nästa.

köpte för några månader sen en 80 GB portabel hårddisk, har aldrig använt mer än 10 men nästa kamera kanske bilderna tar fyrdubbelt med plats.

på cyberphoto handlar det om en hundrings skillnad mellan 1 GB extreme III och 1 GB ultra II
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.