Annons

Minneskort- Canon eos 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

Pashan

Medlem
Hejsan!

Jag har precis fått min Canon eos 400D idag och jag undrar vad för minneskort man kan köpa till?
Behöver lite råd..

Vill inte att det ska vara för dyrt och det ska helst vara över 1 GiB .. :p
ja, kan folk ge lite tips :)
Vore mycket tacksam :)

I den där lilla kartongen som finns i lådan där du tog upp kameran ifrån....
Där finns det också en liten bok, även kallad manual eller bruksanvisning. Om du inte har en bok så finns säkert manualen på en av de där CD skivorna som också de finns i den där lilla lådan.

Om du inte orkar ta upp den så kan jag berätta att minnet du ska ha är: CompactFlash typ I och II

Du kan säkert ta ett CompactFlash typ III också.. fast den enda fördelen då är att det går snabbare att föra över bilderna till datorn... när du använder en kortläsare.

ha de

SanDisk Ultra II 2 Gb är mitt tips för en 400D
Finns hos Teknikmagasinet för c:a 280:-

Man kan ha snabbare CF-kort. Fördelen blir snabbare tömning av bilderna till datorn om du har en en bra kortläsare
Tror inte att 400D kan uttnyttja farten hos Extreme III-korten från Sandisk

Mvh
Pa

Då tycker jag du ska vända dig till inköpsstället och se till att du får en bruksanvisning. Annars får du ett tufft jobb att sätta dig in i hur allt fungerar. Bara ett tips för att du ska kunna få ut mesta möjliga av din fina kamera...

Mjo, jag ringde till företaget och dom skulle skicka ett till mig, men jag får dock vänta en vecka på det..
Lite irriterande

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar