Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mina Facebook-bilder syns inte på Android

Produkter
(logga in för att koppla)

Erikhaglund

Aktiv medlem
Min jobbarkompis undrade idag varför han inte längre kunde se mina bilder, på sin Samsung-telefon, som jag laddar upp på facebook. Det såg lika dant ut när han kollade från sin sambos telefon - det visas bara en cirekelformad pil. Och detta gällde endast mina bilder. Jag vet inte vilken Android-version han använder och vi hann bara prata om det väldigt kort. Tidigare har han kunnat se mina bilder. Jag ser själv mina bilder på min iPhone och på datorn. Jag laddar oftast upp bilder från datorn (Windows 7).

Vad kan felet vara?

Har hört samma sak om mina bilder sedan några dagar, men har tyvärr ingen lösning :(

Alla dina vänner på Facebook ser inte alla dina inlägg . Det är väl nån som där algoritm grej som bestämmer det. Dina inlägg visas till personer som dom tror är intresserade av det.
Har försökt läsa exakt hur det fungerar men det verkar krångligt att förstå :)
Men börjar du söka och läsa om hur man når ut till personer på Facebook så ser man snart att det bara är några procent av dina vänner som ser dina inlägg. Speciellt då dom som visat intresse förr genom att tex klicka upp en bild eller gillat eller delat ditt inlägg.

Men det kan ju även bara vara något tekniskt fel också :)

I mitt fall är det publika bilder som också ligger i en grupp, och de syns för alla utom en del Androidägare. Texten syns som sagt.

När jag använde FB sist var deras androidapp bedrövlig, buggig seg och helt värdelös. Det kan ha med saken att göra :p

Jag har ändrat rubriken.

@SunPark: det gäller tydligen inte alla bilder, utan bara en del och bara om man använder den officiella FB-appen. Det slutade fungera bara härom dagen, och skulle kunna hänga samman med att FB gjort rätt mycket ändringar.

Jag hade samma problem med FB på min Android (Samsung), dvs texten kom fram, men bildvisningen intog ett vänteläge utan att bilden visades. Det gällde inte alla bilder men tillräckligt många.
Efter att ha öppnat Inställningar>Programhanteraren>Facebook och rensat bort all data samt loggat in på FB igen verkar nu normal bildvisning ha kommit igång igen.
Återstår att se om problemet är löst för gott.

Jag hade samma problem med FB på min Android (Samsung), dvs texten kom fram, men bildvisningen intog ett vänteläge utan att bilden visades. Det gällde inte alla bilder men tillräckligt många.
Efter att ha öppnat Inställningar>Programhanteraren>Facebook och rensat bort all data samt loggat in på FB igen verkar nu normal bildvisning ha kommit igång igen.
Återstår att se om problemet är löst för gott.

Tack, det där gjorde susen.

Ska be folk testa det och se om det hjälper i mitt fall också. Tack för tipset!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto