Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min Nikon Coolpix L22?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
Jag är en nybörjare med fotografering.
Ville prova på att fota lite så jag köpte mej en kompaktkamera.Vet att en systemkamera är "bättre" om man är seriös och vill ta "bra" bilder.
Har funderingar på att köpa mej en Nikon D3000, men de får bli när jag har mera pengar.
Iallafall så vill jag lära mej att fota seriöst nu, jag tycker att det är jätte kul med fotografering och har mest bara fotat i naturen, såsom blommor, svamp, träd mm.
De jag först vill ha svar på är om min kamera räcker till till att fota bra bilder ?
Jag kör på Auto för vet inte riktigt hur man ska bete sej när man ska ta en schysst bild.Nu har det blivit mest närbilder och jag tycker inte att min kamera gör som jag vill.Den fokuserar på ett obiekt men sedan så fokuserar den bort hela bilden igen.Finns det nåt man bör tänka på när man ska ta närbilder ?
Jag vill ju helst kunna köra allt på manuell inställning.Men har inte lärt mej de riktigt än.
Min kamera har 12mp och tycker iallafall att en del av mina bilder blir suddiga.Varför blir det de ?
Ja de jag söker här är lite nybörjar tips som jag bör tänka på om jag ska bli en bra fotograf.Men har inte "massa" pengar att lägga ner på denna hobby.
Hur viktigt är det vart man placerar objektet ?
Finns det ett hörn eller är det i mitten som gäller för att det ska bli fokus ?
Eller är min kamera helt enkelt för dålig för att det ska bli schyssta bilder ?
Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få här, om ni ska länka till någon sida så försök att få det på svenska.
Är inte så bra på engelska.

Mvh