Annons

Min första systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja stackars dig att behöva utstå en sådan tortyr! Tortyren bestod väl mest av att bara få titta och plåta va....ha ha ha! Var det så så lider jag med dig broder. En mycket tilltalande modell måste jag säga och bilden är inte så oäven den heller.
 
Japp, man är ju tvungen att offra sig för konsten :p

Det är fler fotosession inbokade med Martina, så det blir fler bilder, bl.a. inomhus med studioblixtarna.
 
Något annat än vad? Fördomar är ett förutfattat antagande om någon eller något, grundat på tillämpning av en stereotyp uppfattning om en grupp som den eller det som är föremål för fördomen anses tillhöra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fördom

Jag tycker utan minsta tvekan att han hyser fördomar om fotografer som jobbar med de arbetsmetoder jag använder.
 
Fördommar

Det är inte så det fungerar, man tittar inte på varje bild en viss tid.
Man kollar efter om ett tillfälle blev bra/intressant för att gå vidare med och om det är intressant så väljer man ut den bästa bilden från just det tillfället/situationen.

Sen hurvida modellen är värd en viss tid eller inte kan jag inte för mitt liv förstå hur du ska kunna känna till, var du med i buskagen och spionerade eller?

Sen kanske det ska tilläggas att det var jag som gjorde henne (modellen) en tjänst och inte hon som "ställde upp", men det har du givetvis full koll på, eller hur?

Det är helt okej att ha åsikter, men att bygga dem på fördomar och okunskap är bara pinsamt.


Fördommar det är upp till dig. Men du gillar kanske inte kritik.
Okunskap? Hur proffsigt är det att bränna av hela serier av bilder förstår inte jag i min okunskap när man inte ens ger bilderna en ärlig chans. Du ger mig ett svar på hur du fotar och Erik ett helt annat svar på ditt arbetsätt. Pinsamt vem vet?
Sen skall du nog hålla dina perversa tankar om att folk springer och spionerar i buskarna för dig själv. För vem hinner med i ditt tempo?????????????????????

punkt slut...............
Hälsningar Tommy
 
Fördommar det är upp till dig. Men du gillar kanske inte kritik.
Okunskap? Hur proffsigt är det att bränna av hela serier av bilder förstår inte jag i min okunskap när man inte ens ger bilderna en ärlig chans. Du ger mig ett svar på hur du fotar och Erik ett helt annat svar på ditt arbetsätt. Pinsamt vem vet?
Sen skall du nog hålla dina perversa tankar om att folk springer och spionerar i buskarna för dig själv. För vem hinner med i ditt tempo?????????????????????

punkt slut...............
Hälsningar Tommy
Jag gillar kritik om den är konstruktiv och hjälper mig att utvecklas.

Kritik som bygger på förutfattade meningar, fördomar om arbetssätt och ren okunskap klarar jag mig ypperligt utan och jag vet att sådant är pinsamt på alla sätt, både för den som ger kritiken och den som tvingas ta emot skiten.

I övrigt tycker jag att ditt senaste inlägg är om möjligt än mer pinsam och inte värdig en vuxen människa.
 
Senast ändrad:
Äh, vad fan! Ge er!

Ni får acceptera att någon tycker att en fotografs arbetsmetoder verkar konstiga, det är slutresultatet som räknas.

Låt inte den här diskussionen falla ut i personangrepp och fula påhopp av andra slag. Jag tycker att allt för många trådar här på fotosidan börjar ta den inriktningen. Det kan ju bero på att i en skriven diskussion är det svårt att tydligt förklara sina åsikter och nyanser som ironi, skämt och något skrivet med glimten i ögat inte går fram.

Kim, bilden är riktigt bra och det fanns säkert många till i serien som var ändå bättre.
 
Äh, vad fan! Ge er!

Ni får acceptera att någon tycker att en fotografs arbetsmetoder verkar konstiga, det är slutresultatet som räknas.

Låt inte den här diskussionen falla ut i personangrepp och fula påhopp av andra slag. Jag tycker att allt för många trådar här på fotosidan börjar ta den inriktningen. Det kan ju bero på att i en skriven diskussion är det svårt att tydligt förklara sina åsikter och nyanser som ironi, skämt och något skrivet med glimten i ögat inte går fram.

Kim, bilden är riktigt bra och det fanns säkert många till i serien som var ändå bättre.

Håller helt med dig.

Det som är lite konstigt att sådana som mig, amatörfotograf, gör så "hätska" utfall mot frilans och yrkesfotografer och ifrågasätter deras arbetsmetoder och teknik.

Man ska ha bra på fötterna innan man kritiserar någon.
 
Tycker också det är helt jävla obegripligt hur man kan sitta och lägga oförskämda, oartiga synpunkter på en annan fotografs arbetssätt. Punkt slut.
 
Vart tog ämnet vägen?

Undrar lite om vart diskutionen om kamerautrustningen tog vägen, är ju själv nybörjare inom foto, och intresserad av vad andra har för synpunkter på vad man ska och vad man bör ha i sin kameraväska.

Tjing tjing :)

//Frank
 
Undrar lite om vart diskutionen om kamerautrustningen tog vägen, är ju själv nybörjare inom foto, och intresserad av vad andra har för synpunkter på vad man ska och vad man bör ha i sin kameraväska.

Tjing tjing :)

//Frank
Jag vet inte om det finns något ska och bör direkt det hänger ju på vad du ska fotografera.

Vill du ha lite mer konkreta svar så ge lite bakgrundsfakta.
 
Jag anser mig ingå i en grupp, jag känner till många fotografer som jobbar på liknande sätt.
Till andra: Jag diskuterar inte Kims arbetssätt för det har vi redan konstaterat att våra är olika.
Jag diskuterar ordvalet, inget personangrepp.

Kim: Fast det känns som att du själv valde att dra in "de andra". För självklart så är du inte ensam om att jobba på det sättet. Och arbetssättet verkar bli allt vanligare.
Men det kanske är jag som läser fel.

Bilden var det väl inget fel med.
Kanske att bakgrunden är ngt ljus i vissa delar & därmed både smälter ihop hår & bakgrund och stjäl uppmärksamhet från modellen.
 
Bilden var det väl inget fel med.
Kanske att bakgrunden är ngt ljus i vissa delar & därmed både smälter ihop hår & bakgrund och stjäl uppmärksamhet från modellen.
Absolut, den är långt ifrån tekniskt perfekt men jag gillar den och det är bara en av många.

Här får ni en till att studera:
 

Bilagor

  • Martina462.jpg
    Martina462.jpg
    91.8 KB · Visningar: 98
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.