Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min första naturbild

Produkter
(logga in för att koppla)
Bildkritik-Mjukstart...

...är en plats som passar bra att lägga upp sina första bilder på om man vill ha "lite snällare kritik" på dem.

/MB

Va? Nej, alltså jag läste bara vad du skrivit om erfarenhet och önskan på kritik och fann att den poolen borde stämma överens med dina önskemål. Inget annat;) ...Bildkritik, kan man ju såklart också lägga upp sina bilder i, men då kanske man bör ha nån lite mer specifik kritikfråga, samt att man får räkna m att kritiken kan vara lite hårdare!

var den så dålig... hehe

Absolut inte, tvärt om! Jag skulle dock inte kalla det en naturbild, snarare en konstbild! Skulle t.ex. passa skitbra som skivomslag!

Men ladda upp bilden i ditt album här på fotosidan och skriv en rad i min gästbok så ska jag kommentera den ordentligt :)

Mvh Christoffer aka Walle

Edit: Såg nu att du lagt upp den :) Kommentar kommer!

Bilden är fin, men inte texten

Jag tycker att bilden är jättefin, framför allt om det är din första! Skulle dock inte heller kalla det för naturbild.

Tyvärr tycker jag att texten som du har lagt in förstör upplevelsen, av följande anledningar:
- Placeringen är alldeles för nära personens huvud; det hade varit snyggare med en ljus text nere till höger,
- Det är oklart vad texten har med bilden att göra (bilden visar väl inte Vilhelm Moberg); det hade varit roligare med ett citat ur en av böckerna för att få rätt känsla,
- Texten är felstavad,
- Typsnittet är inte så fint (tycker jag).

En bild säger mer än tusen ord - ofta behövs ingen text!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar