Annons

Min första musikvideo!

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuda

Aktiv medlem
Hejsan!
Precis spelat in min första musikvideo!
Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på den, negativa som positiva.
Eftersom att jag själv är med i bandet kunde jag inte fokusera helt på filmningen, men jag tyckte jag lyckades bra trots allt!

Vad tycks?

http://youtu.be/kiOZtJYc8bU

Jag har själv börjat med musikvideo, så det är intressant att se hur du gjort. Det är ju inte lätt att filma sig själv när man inte står bakom kameran... Tycker din är bra. Snygg ljussättning. En tanke är att många vinklar återkommer ganska många gånger. Man kan då kanske ta några närbildssekvenser på ögon, ansikten på medlemmarna eftersom det är många på instrument, eller lägga in en extern videosekvens som relaterar till texten.

Härligt sound … tycker även att videon är riktigt bra. Antalet klipp fungerar för mig … men,

… efter ungefär halva videon så var det något undermedvetet som jag började störa mig på. Började då titta på videon i detalj och tror jag hittade varför min hjärna tyckte något var fel.

-> Olika ljussättning. Gruppbilden har inte ljus från samma riktning som närbilderna, se exempelbilderna

Antar det är gjort för att få bra ljus på respektive klipp, men det bildar ett inkonsekvent uttryck.

Bilagor

• Skärmavbild 2014-01-11 kl. 10.49.55.jpg
    Skärmavbild 2014-01-11 kl. 10.49.55.jpg
    30.6 KB · Visningar: 29
  • Skärmavbild 2014-01-11 kl. 10.40.48.png
    Skärmavbild 2014-01-11 kl. 10.40.48.png
    289.9 KB · Visningar: 35
  • Skärmavbild 2014-01-11 kl. 10.50.51.png
    Skärmavbild 2014-01-11 kl. 10.50.51.png
    370.2 KB · Visningar: 33
Jag har själv börjat med musikvideo, så det är intressant att se hur du gjort. Det är ju inte lätt att filma sig själv när man inte står bakom kameran... Tycker din är bra. Snygg ljussättning. En tanke är att många vinklar återkommer ganska många gånger. Man kan då kanske ta några närbildssekvenser på ögon, ansikten på medlemmarna eftersom det är många på instrument, eller lägga in en extern videosekvens som relaterar till texten.

Tack för dina synpunkter! Kul att du tycker den är bra!
Ska ta tillvara på dina tankar till nästa video, och förhoppningsvis är det lite bättre väder så man kan blanda olika miljöer :)

Tack än en gång!

Härligt sound … tycker även att videon är riktigt bra. Antalet klipp fungerar för mig … men,

… efter ungefär halva videon så var det något undermedvetet som jag började störa mig på. Började då titta på videon i detalj och tror jag hittade varför min hjärna tyckte något var fel.

-> Olika ljussättning. Gruppbilden har inte ljus från samma riktning som närbilderna, se exempelbilderna

Antar det är gjort för att få bra ljus på respektive klipp, men det bildar ett inkonsekvent uttryck.

Tack!

Precis såna kommentarer man vill ha, givande och förklarande! Om jag förstår dig rätt så ska man satsa på en ljussättning som följer samma typ genom hela videon?
Tar med mig din kritik till nästa projekt!
Tack så mycket!

Ha det gott

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar