Annons

Min Första Fotohemsida Publicerad

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Hej
Vet ej vart jag skulle publicera detta, men jag och min kompis har precis publicerat en hemsida för vårat fotograferande. De kommer mer och mer bilder hela tiden så vi vill gärna att ni här på Fotosidan skulle checka in den och lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om sidan i sig eller om någon bild eller vad som helst, alltid kul när de går igång lite så folk börjar titta in lite då och då :)

Tack !

http://www.samiochmagnus.se
 
Nu har de lagts upp fler bilder + en nedladdnings sektion :) titta in vettja, lämna gärna en kommentar på startsidan efter erat besök :)
 
Det jag reagerade på först var att du placerat menyvalet utrustning innan portfolion. Det kan ge intryck av att du hellre visar din utrustning än dina bilder. Jag skulle helt enkelt rekommendera att du byter plats på dessa.
 
Lite väl rörigt och jobbigt. Men det är en början!

Att göra två versioner, en svensk och en engelsk, istället för att som nu blanda språken skulle göra mycket för intrycket.

Dessutom känns inte färgtemat helt hundra, men det är ju en smaksak. På en sida om foto tycker jag att man ska låta bilderna tala. Som besökare träffas man först av en vägg av text och får klicka sig fram rätt långt innan man faktiskt får se en bild.

Stavfel ger ett oprofessionellt intryck.

Hård kritik kanske, men ni bad ju om åsikter. :)

Lycka till!
 
Lite väl rörigt och jobbigt. Men det är en början!

Att göra två versioner, en svensk och en engelsk, istället för att som nu blanda språken skulle göra mycket för intrycket.

Dessutom känns inte färgtemat helt hundra, men det är ju en smaksak. På en sida om foto tycker jag att man ska låta bilderna tala. Som besökare träffas man först av en vägg av text och får klicka sig fram rätt långt innan man faktiskt får se en bild.

Stavfel ger ett oprofessionellt intryck.

Hård kritik kanske, men ni bad ju om åsikter. :)

Lycka till!


Oki tack för kritiken :) den behövs med :) varför vi gjort Sveengelska är för att om vi ska ha två olika så kostar de oss väldigt mycket så de var en enklare lösning. Ska titta över lite på olika sidor :)
 
Ni behöver ju inte ha olika adresser till dom olika varianterna. Räcker ju med att man kan klicka på en engelsk flagga för att byta allt. Egentligen behöver det inte ens göras några nya sidor för det...

Förstår inte hur det kan kosta massa mer?
 
Skulle personligen inte skylta med eran utrustning då den inte är speciellt "spektakulär"
som det har blivit sagt tidigare så tycker jag ni skall fimpa svengelskan och försöka fronta bilderna mera.
Tycker att det blir lite rörigt.
sen är jag skeptisk till alla olika portfolios. Tänkte då mest på "kultur" med en kyrkbild.

Kanske hårda ord men ni e på god väg...

Lycka till.

Tänker inte skryta om min hemsida men den är mycket mer sparsmakad, kanske kan vara värt ett titt som inspiration. (finns många bättre än min)

http://www.alexanderolsson.com
 
Kolla gärna på jalbum.net.
Med hjälp av det programmet kan du skapa jättefina album o publicera de på nätet. Den är grattis och svensk tillverkat :)

Hej
Vet ej vart jag skulle publicera detta, men jag och min kompis har precis publicerat en hemsida för vårat fotograferande. De kommer mer och mer bilder hela tiden så vi vill gärna att ni här på Fotosidan skulle checka in den och lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om sidan i sig eller om någon bild eller vad som helst, alltid kul när de går igång lite så folk börjar titta in lite då och då :)

Tack !

http://www.samiochmagnus.se
 
Hej
Vet ej vart jag skulle publicera detta, men jag och min kompis har precis publicerat en hemsida för vårat fotograferande. De kommer mer och mer bilder hela tiden så vi vill gärna att ni här på Fotosidan skulle checka in den och lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om sidan i sig eller om någon bild eller vad som helst, alltid kul när de går igång lite så folk börjar titta in lite då och då :)

Tack !

http://www.samiochmagnus.se

Kanske ska låta någon gå igenom svenskan? Lite konstiga formuleringar, slang och grammatiska fel stör läsandet. "våran" är talspråk osv.
 
Har fixat till de mesta, har blivit lättare att navigera o så nu iaf :) svenskan ska ja fixa med ;) våra gästboks inlägg försvann när ja ändrade utseende så nu har ja gjort en riktig gästbok för sig :) skriv gärna en lite kommentar om vad som helst :)
 
Hej
Vet ej vart jag skulle publicera detta, men jag och min kompis har precis publicerat en hemsida för vårat fotograferande. De kommer mer och mer bilder hela tiden så vi vill gärna att ni här på Fotosidan skulle checka in den och lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om sidan i sig eller om någon bild eller vad som helst, alltid kul när de går igång lite så folk börjar titta in lite då och då :)

Tack !

http://www.samiochmagnus.se

Nu har du säkert gjort ändringar sedan du först ville ha feedback på din sida men jag ger dig min åsikt.

Personligen tycker jag att om det är en hemsida för fotografering så vill jag inte gå in på en tom sida utan vill se bilderna direkt. Känns lite så där att man måste navigera sig fram till dem. Jag skulle bara fortsätta till nästa hemsida... Ni vill väl att de som besöker er får uppleva bilderna på en gång...Det är det som jag tycker är viktigaste. Och lite mindre text...*less is more'. Lägg mer tid på bilderna och inte själva hemsidan.

Jag har startat en blogg själv, www.mspphotography.wordpress.com
 
Nu har du säkert gjort ändringar sedan du först ville ha feedback på din sida men jag ger dig min åsikt.

Personligen tycker jag att om det är en hemsida för fotografering så vill jag inte gå in på en tom sida utan vill se bilderna direkt. Känns lite så där att man måste navigera sig fram till dem. Jag skulle bara fortsätta till nästa hemsida... Ni vill väl att de som besöker er får uppleva bilderna på en gång...Det är det som jag tycker är viktigaste. Och lite mindre text...*less is more'. Lägg mer tid på bilderna och inte själva hemsidan.

Jag har startat en blogg själv, www.mspphotography.wordpress.com

Nu har jag gjort sidan väldigt enkel om man ska jämföra med hur den var innan ändringarna :)
 
Det första jag lägger märke till när jag kommer in på er sida är typsnittet ni valt för brödtext. Comic Sans borde undvikas i all möjlig mån, sätt hellre brödtexten i Arial eller Verdana.
Sedan så tycker jag att ni borde fimpa framsidan och använda portfolion som startsida. Personligen tycker jag att flash är djävulens verktyg och skulle därför antagligen stänga ner er sida så fort jag fick upp flashgalleriet. Jag skulle tipsa om att satsa på något javascriptgalleri istället.

Hoppas min kritik inte känns allt för hård. Lycka till!
 
Det första jag lägger märke till när jag kommer in på er sida är typsnittet ni valt för brödtext. Comic Sans borde undvikas i all möjlig mån, sätt hellre brödtexten i Arial eller Verdana.
Sedan så tycker jag att ni borde fimpa framsidan och använda portfolion som startsida. Personligen tycker jag att flash är djävulens verktyg och skulle därför antagligen stänga ner er sida så fort jag fick upp flashgalleriet. Jag skulle tipsa om att satsa på något javascriptgalleri istället.

Hoppas min kritik inte känns allt för hård. Lycka till!

Nej de är bra att du kommer med kritik :) de leder till att man lär sig mer :) tack!
 
Tänkte bara säga att hemsidan har fått över 1000 besökare på 1,5 vecka (Väldigt glada är vi över det)
Hoppas att ni tittar in och lämnar något i Gästboken :)
 
Det första jag lägger märke till när jag kommer in på er sida är typsnittet ni valt för brödtext. Comic Sans borde undvikas i all möjlig mån, sätt hellre brödtexten i Arial eller Verdana.
Sedan så tycker jag att ni borde fimpa framsidan och använda portfolion som startsida. Personligen tycker jag att flash är djävulens verktyg och skulle därför antagligen stänga ner er sida så fort jag fick upp flashgalleriet. Jag skulle tipsa om att satsa på något javascriptgalleri istället.

Hoppas min kritik inte känns allt för hård. Lycka till!

Så det var därför jag inte såg galleriet...har flash avstängt.
 
Har fått lite kommentarer på att kanske ha en utställning och så, någon som har erfarenhet av sådant ?
Hur och på vilket sätt ska man framkalla bilder som man kan ha på en mindre utställning :) ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.