Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min första bröllopsfotografering.... HJÄLP!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
I augusti ska jag fotografera på mitt första bröllop. SUPERKUL men samtidigt väldigt nervöst!Den här chansen får man ju inte sabba, vem vet det kanske är början på en ny karriär....

Nu undrar jag om någon kan ge mig lite tips som kan hjälpa mig på traven. Det kan handla om alt möjligt. Tips på utrustning, arbetsätt m.m Framför allt behöver jag hjälp med priset för jag har ingen aning om hur mycket jag ska ta betalt.

Jag vill inte ta för mycket betalt eftersom jag aldrigt gjort något sånt här förut. Mina tidigare erfarenheter av fotografering består av en gymnasieutbildning och några småjobb åt företag (produktbilder). Sedan är foto en stor hobby.

Så snälla dela med er av era erfarenheter!!!

Hej Emma. Det är inget nytt ämne... Om du är så ny som du säger vill jag ge dej tre råd:

1. Be brudparet ta "riktiga brudbilder" hos en professionell fotograf. Billigaste serien eller vad som helst. Då finns det två uppsättningar om nåt går snett.

2. Lova mej att läsa ALLT på FS om bröllopsfoto, det är en djungel, tro mej jag vet.

3. Du MÅSTE ha med ett reservhus. Senast idag hörde jag en vän till mig, rutinerad o med stor erfarenhet som stod torsk på en vigsel med totaldöd kamera. På Färöarna dessutom.
INTE kul. I detta fall fanns dock en backup fotograf.

Lycka till nu o låt dej inte nedslås, du tar kanonbilder! Det kan verkligen bli början på en ny karriär!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar