Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min D70 är stulen, vad ersätter jag den med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min älskade D70 har blivit stulen, nu måste jag ersätta den, med något som är likvärdigt eller bättre. Köpte den för 11000 för 5 år sedan. Ny får hamna i ungefär samma prisklass. Tacksam för förslag och kommentarer.

Hade d70 funnits idag skulle den kanske kostat runt 3000 kr, så för 11 papp får man en kamera av betydligt bättre kvalitet. D70 hade ju inte video och vill du ha en kamera utan den finessen, blir det svårare. Själv klarar jag mig utan video i en stillbildskamera, men det går ju snart inte att hitta en utan. Vilket är tråkigt enligt mig. Men jag vet att de flesta vill ha video och kanske även du, ja i så fall finns det som sagt mycket att välja på i den prisklass du nämner. Både Nikon och Canon har ju ett bra utbud, eller varför inte testa Sony. Tillverkarna tävlar ju om att vara bäst till lägst pris, så det blir lite av kundernas marknad.

Tack alla

Härligt med engagerade medlemmar, tack alla för era inlägg.
Jag uppskattar dem alla, på olika sätt.
Det lutar åt en D7000, men än är inte sista ordet sagt....

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto