ANNONS
Annons

min d 70 har fått spader

Produkter
(logga in för att koppla)

hound

Aktiv medlem
jag ska bespara er tråkiga detaljerna,med att säga så här;visst är det lite liv i den ännu......... men. lyder inte kommandon,,och fotograferar ej....

har testat den magiska LILLA KNAPPEN under, utan förändring

är det NÅGOT MERA JAG SJÄLV kan göra

eller borde jag ge mig och lämna in den/köpa en ny?

Fulladdat batteri? Har du prövat att skrapa batterikontakterna (försiktigt!)? Ta ur eller byta minneskortet?

Per.

PS. Jag såg att du har två D70, pröva att switcha batteri och minneskort mellan kamerorna. DS.

Blinkar den gröna lampan vid minneskortluckan under längre tid när du kör igång kameran?

På vissa D70 finns problem med ljusmätaren (tror jag) som Nikon lagar utan kostnad även om garantin gått ut.

Hade själv problem med detta när min D70 var över två år gammal och det fixades snabbt utan kostnad på Lasses kameraservice.

Se på Nikons hemsida om det.

Micke R skrev:
Blinkar den gröna lampan vid minneskortluckan under längre tid när du kör igång kameran?

På vissa D70 finns problem med ljusmätaren (tror jag) som Nikon lagar utan kostnad även om garantin gått ut.

Hade själv problem med detta när min D70 var över två år gammal och det fixades snabbt utan kostnad på Lasses kameraservice.

Se på Nikons hemsida om det.

japp DEN BLINKAR!........VAR FINNS Lasse?

Testa också att formatera om minneskortet i kameran.
OM det är så att du använt en extern minneskortsläsare tror jag det kan bli problem om man har otur. En omformatering av minneskortet i kameran borde då fixa till problemet.

PS! Heter tyvärr inte Lasse....

Tack Per, började leta efter kontaktadress men du förekom mig.

Heidi, hoppas det går bra med kameran, för mig tog rep+postfrakt bara 8-9 dagar trots att det var i månadskiftet juni-juli.

/Micke

Min D70 dog också på det sättet i torsdags och har farit tillbaka till sin skapare (reparation på Nikon). Hoppas dock på att den återuppstår i påsk, det har ju hänt förr :)

Min gröna lampa fick fnatt, det gick inte att stänga av kameran och när jag tog en bild gick det att se den på monitorn men det gick inte att sefilerna i datorn. Ringde Nikon och de sa att du behöver bara skriva gröna lampan på felbeskrivning så fixar vi det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar