aik_putte
Aktiv medlem
Fick veta nyss av två kompisar att inne på Busslinks intranät som finns online så har dom i anknytning till en historisk berättelse tagit min bild och lagt in den ovanför länken.
Busslink är ett stort företag så dom vet vad man får och inte får göra men det här är bara på ett intranät, blir det någon skillnad då?
På bilden så har dom kapat av min bildtext där det står Copyright Patrik Hansson och min hemsideadress, jag har original självklart och dom har tagit bort Exif och förminskat bilden.
Det står ingenting om mig där och jag har tagit en screenshot på hemsidan, vad ska jag göra nu?
Skicka räkning? Mejla och berätta att dom stulit?
När såna här stora företag stjäl så här från privatpersoner så måste man ju stå upp och visa att det är inte bra/rätt gjort.
Hjälp mig gärna, jag behöver veta vad jag ska göra!
Och imorgon åker jag bort på en resa i en vecka så jag behöver hjälp snarast.
Tack på förhand!
Busslink är ett stort företag så dom vet vad man får och inte får göra men det här är bara på ett intranät, blir det någon skillnad då?
På bilden så har dom kapat av min bildtext där det står Copyright Patrik Hansson och min hemsideadress, jag har original självklart och dom har tagit bort Exif och förminskat bilden.
Det står ingenting om mig där och jag har tagit en screenshot på hemsidan, vad ska jag göra nu?
Skicka räkning? Mejla och berätta att dom stulit?
När såna här stora företag stjäl så här från privatpersoner så måste man ju stå upp och visa att det är inte bra/rätt gjort.
Hjälp mig gärna, jag behöver veta vad jag ska göra!
Och imorgon åker jag bort på en resa i en vecka så jag behöver hjälp snarast.
Tack på förhand!