Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min andra kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Ni som har mer än en systemkamera, till vad använder ni den andra? Är det en ren "backupkamera" d.v.s. samma märke och modell eller är det en gammal modell som samlar damm? Gör ni nostalgi-tripper med "den gamla" eller satsar ni på ett museum hemma?

Funderade då jag själv numera aldrig använder min D80 sedan jag köpt D300.

Funderade på att sälja min D80 + 18-70 för att skaffa ett annat objektiv till min D300 men det känns som om jag inte tjänar något på det...

Ibland tar jag med mig två hus ut. Två olika filmer kräver två olika hus. Och redan där kan man ju konstatera att analog teknik är annorlunda än digital.
Ofta är blandningen dia i förstahuset och svartvitt i det andra, men kan lika gärna vara vice versa.
Har också ett tredje hus, som dock behöver en smärre renovering innan det är klart igen. Det manuella huset är väl också med för en del nostalgiskt känsla i fotandet.
Så i princip skulle jag kunna ta med mig tre hus för att jag har tre filmer med tre olika karaktärer.

Har också en digitalkamera, och fast jag inte är biten av det digitala än, nog sjutton längtar jag ändå efter att byta upp mig.

Visst sjutton satsar jag också på att få till ett museum, har ju några till kameror som inte är i bruk.

Edit: alla tre hus är av samma märke.

ANNONS