Annons

Min 300D äter minneskort!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det skumma i mitt fall är att det fungerat så bra så länge med mina gamla 512 MB-kort, men så skiter det sig omgående med 2 GB-kortet. Kan det vara så att kameran har problem med dessa större minneskort?

/B
 
Det där med error 02 är lite underligt!

Jag utsatts för det en gång, kallt som fasen ute fotade och vips ERR02 och ut med batterierna och kollar alla bilder utom de sista i sekvensen var med!

Sedan samma sak igen efter en sekvens till :( Efter knåpande sp fungerade det igen! Konstiga flugor ibland!
 
Köpte mitt struliga SanDisc 2 MB CF-kort hos Fotokungen på Södermalm här i Sthlm. Var förbi idag. Efter lite testande från deras sida i såväl PC som andra kameror, så blev beslutet att reklamation var OK.

Fick tipset att i testsyfte fylla det nya kortet till 100%, och i RAW-läge så blir det i fallet 300D runt 300 st exponeringar, har nu 150 st. exponeringar kvar, mitt matbord blir väldokumenterat.... :-O

Ser dock bra ut, när kortet kraschade sist så var det knappt 20% fullt. verkar således som om SanDisc kan leverera kort som inte är 100% OK, och att min 300D inte är en CF-kort-dödare, hade väl otur med just mitt nya CF-kort.

Stort tack till http://www.fotokungen.com/ för snabb hantering av reklamationen :)

/B
 
benkar skrev:
Köpte mitt struliga SanDisc 2 MB CF-kort hos Fotokungen på Södermalm här i Sthlm. Var förbi idag. Efter lite testande från deras sida i såväl PC som andra kameror, så blev beslutet att reklamation var OK.

Fick tipset att i testsyfte fylla det nya kortet till 100%, och i RAW-läge så blir det i fallet 300D runt 300 st exponeringar, har nu 150 st. exponeringar kvar, mitt matbord blir väldokumenterat.... :-O

Ser dock bra ut, när kortet kraschade sist så var det knappt 20% fullt. verkar således som om SanDisc kan leverera kort som inte är 100% OK, och att min 300D inte är en CF-kort-dödare, hade väl otur med just mitt nya CF-kort.

Stort tack till http://www.fotokungen.com/ för snabb hantering av reklamationen :)

/B

Kan du inte fylla det mha kortläsaren? Några hundra bilder måste du väl ha liggandes? Om felet kommer då vet du att det inte är kamerans som felar.
 
iSolen.se skrev:
Kan du inte fylla det mha kortläsaren? Några hundra bilder måste du väl ha liggandes? Om felet kommer då vet du att det inte är kamerans som felar.

Tänkte låta kameran göra jobbet, var i den det gick åt skogen sist, ingen kortläsare inblandad. För att utesluta något ev. problem med kameran så känns det som om det är just den som får göra jobbet fylla CF-kortet.

/B
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Min 300D äter minneskort!

FILM) (ulltand skrev:
Gissa om jag blev sugen på att testa... 3 sekunder, hm... full effekt?

Fick du inte ett 32 MB kort med kameran? Testa med den, så förlorar du knappt någonting... ;D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.