Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mikrofon till Canon 5D markII

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
Hej...
Har sök på forumet och hittat mycket snack om mic till 5d men blir inte klok på vad man skall skaffa ...röde har en men drivs av ett 9v batteri och verkar klantig ....jag får in ljud från IS nu så nått måste införskaffas....tips från er som har mic vore trevligt .
Mvh
Owe

Se Zoom H1, dom flesta gillar den, fastän den är plastig.

Hej...
Har sök på forumet och hittat mycket snack om mic till 5d men blir inte klok på vad man skall skaffa ...röde har en men drivs av ett 9v batteri och verkar klantig ....jag får in ljud från IS nu så nått måste införskaffas....tips från er som har mic vore trevligt .
Mvh
Owe

Jag använder Sennheiser MKE-400 och tycker det fungerar bra. Den är känslig för vindbrus även med skumgummiskyddet, men med det mer fluffiga vindskyddet dämpar den vindbrus bättre.

Sen borde det gå att använda zoom H1 också direkt på kameran fast det har jag inte provat. Jag har dock provat med Zoom H2 och man kan koppla linjeutgången till mikrofoningången och justera kamera och zoom så att ljudnivån blir lagom.

Roine W

nu har jag handlat..

Hej...
Har nu köpt en Zoom H2n ...men jag fattade det så att den skulle gå att koppla ihop med min canon 5d mark2, men jag får det inte att lira ihop . någon som har den combon och vet att det funkar eller måste han köra separat och synka ihop efteråt ...??
Owe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar