Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Michael reflekterar över 350d.

Produkter
(logga in för att koppla)
hailstorm skrev:
det där är ju för vertgreppen...
passar perfekt till 350d och alla andra eosD kameror med vertgrepp...

Ska själv ta och inhandla ett sådant.

den fästs i ena öglan på kameran och sedan på nedersidan av vertgreppet.

Aha, okej, men jag har sett en bild på en liknande strapp och satte man fast en liten platta i stativgängan så kunde man sätta den nedre haken i änden på denna platta, gissar att det blir på ungefär samma plats som den nedre haken på vertikalgreppet…

mill skrev:
man kan inte använda LCD-skärmen som sökare i en DSLR -- spegeln är i vägen.

– Det är inte i hela världen, kan jag se hur bilden blev på den lösa LCD-skärmen så slipper jag alla fall huka och böja på huvet i en omöjlig vinkel!
Men en vinkelsökare är nog mer praktiskt.

Jochum Berg
jo jag förstår nu...tack.

jag ser den färdiga produkten framför mig...vem vill designa och vem vill finansiera? :)

per_silja skrev:
jag ser den färdiga produkten framför mig...vem vill designa och vem vill finansiera? :)

- Finansieringen kan bli knepig…
Man kan oxå tänka sig ett trångt fodral i sånt där material som är i grodmandräkter, så drar man bara upp blixtlåset och den är perfekt stötskyddad och greppriktigare!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar